مدیر کل اداره محیط زیست استان بوشهر گفت:‌ امروز یک دستگاه ماشین حامل پرندگان تحت حفاظت محیط زیست به هنگام قاچاق به سوی کشورهای عربی توسط نیروی انتظامی استان بوشهر دستگیر شد.

 حسین دلشب مدیر کل اداره محیط زیست استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت: صبح امروز در گلوگاه شهید صالحی دشتسان در شمال برازجان ماموران نیروی انتظامی با مشاهده یک خودروی مشکوک دستور ایست به وی دادند اما خودرو متواری شد و در آخر ماموران با تیر اندازی توانستند خودرو را متوقف کنند.

وی افزود: ماموران انتظامی پس از بازرسی موفق به کشف 55پرنده هوبره شدند.

مدیر کل اداره محیط زیست استان بوشهر با اشاره به کمیاب بودن این پرندگان اظهار داشت:‌هوبره گونه‌های کمیاب و تحت حفاظت و در معرض خطر انقراض است.

دلشب با تاکید بر این که فصل پاییز زمان قاچاق پرندگان است، تصریح کرد:در فصل پاییز قاچاقچیان عمدا این پرنده‌ها از استان‌های هم جوار و یا خود استان بوشهر به وسیله دام گذاری شکار کرده و به کشورهای عربی قاچاق می‌کنند.

مدیر کل محیط زیست استان بوشهر در ادامه با اشاره به علت قاچاق این پرندگان به کشورهای عربی افزود:‌ شیوخ عرب در اغلب موارد برای تفریح به قوچ بازی و شکار پرندگان شکاری که از ایران به کشور آن‌ها قاچاق شده است می‌پردازند.

وی تصریح کرد: یگان حفاظت کل اداره محیط زیست استان بوشهر در طی طول سال به طور مداوم به گشت زنی می‌ ‌پردازد اما معمولا از اواخر شهریور ماه که فصل شکار پرندگان است این گشت زنی‌ها به صورت ویژه انجام می‌شود.

دلشب با اشاره به همکاری نیروی انتظامی با اداره محیط زیست استان بوشهر اظهار داشت:‌ با همکاری پلیس پیشگیری تمام ورودی‌ و خروجی‌ها مثل گمرک، گلوگاه‌ها و فرودگاه‌ها به طور ویژه نظارت می‌شوند.

مدیر کل محیط زیست استان بوشهر با اشاره به وضعیت‌ جسمانی پرندگان کشف شده‌ اظهار داشت: چون این پرندگان مدتی در اسارت بوده‌اند از آزمایشات ژنتیکی توسط بانک ژن اداره محیط زیست استان بوشهر بر روی آن‌ها صورت گرفته است.

وی در پایان گفت:‌ بعد از اطمینان کامل از سلامت پرندگان در زمان و مکان مناسبت اداره محیط زیست استان به رها سازی این پرندگان اقدام می‌کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار