نایب رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: اظهارات مختاباد در خصوص واریز مبلغ میلیاردی یکی از اعضا تنها به دلیل تسویه حساب شخصی، کم ظرفیتی و موج سواری بر خبر بوده است.

مجتبی شاکری، نایب رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، و پاسخ به مسائل مطرح در خصوص اظهارات مختاباد مبنی بر واریز مبلغ میلیاردی به حساب یکی از اعضای شورا، به بیان برخی اظهارات اعضا شورا از سه ماه پیش در این رابطه و افشاگری در صورت عدم رسیدگی به‌ آن اشاره نمود و افزود: هر چند بیان این اظهارات از سوی این افراد مبهم بود اما مختاباد در صد و چهارمین جلسه علنی شورا به صورت روشن و واضح اعلام کردند که پول‌های میلیاردی در حساب یکی از اعضا شوراست.
 
وی با اشاره به اظهارات دیگر مختاباد در خصوص پیگیری این مسئله و شکایت به سازمان بازرسی کشور  و مراجع قضایی اظهار داشت: در همان جلسه چمران به عنوان رئیس شورا توضیح دادند که این اطلاعات صحیح نیست چرا که هیچ اعتباری در شورا به حساب شخص واریز نمی‌شود و تمامی حساب‌ها از عناوین حقوقی برخوردار است.
 
نایب رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: البته باید گفت که حساب سمن‌ها و شورایاران و حتی رئیس شورا به نام دو نفر است و هر گونه برداشت نیز با امضا دو نفر صورت می‌پذیرد.
 
شاکری با اشاره به اظهارات رئیس شورا خطاب به مختاباد در خصوص حق هر گونه پیگیری حقوقی و قضایی بلافاصله پس از بیان ادعاهای ایشان و در همان جلسه افزود: اینکه چرا ادعای مختاباد در رسانه‌ها درشت نمایی شد و پاسخ آقای چمران دیده نشد شاید به دلیل روحیه هیجانی سایت‌های خبری و روزنامه‌های مبنی بر ایجاد هیجان و ارائه پاسخ به آن پس از یک وقفه بوده است.
 
وی ادامه داد: متاسفانه حب و بغض‌ها کم ظرفیت بودن‌ها و تهدید کردن‌ها افراد را به مواضعی می‌کشاد که این مواضع از بعد منطقی صحیح نیست.
 
نایب رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با بیان برگزاری جلسات علنی و با حضور اصحاب رسانه در روزهای سه شنبه و جلسات غیر علنی بدون حضور خبرنگاران در روزهای یک شنبه یادآورشد: قطعا طرح این سوال در یک جلسه غیر علنی با پاسخ مناسب‌تری در همان زمان توام می‌شد در حالی که بیان چنین مسائلی در یک جلسه علنی و در مقابل هیجان اصحاب رسانه کار منطقی نبوده و نه به نفع شورا و عضو شاکی و نه شهر است.
 
شاکری  با تاکید بر این که بیان این قبیل مسائل تنها سبب تحمیل فشارها و استرس‌ها به مردمی خواهد شد که خود متحمل فشارهای ناشی از تهدید ها و تحریم‌های بیرونی‌اند افزود: مردم از مسئولان انتظار دارند نا ضمن حفظ انسجام درونی محکم و قوی به اداره امور بپردازند در حالی که مواجه آنان با چنین اخبار هیجانی تنها حس اطمینان و اعتماد آنان را نسبت به اعضا سلب خواهد نمود.
 
وی با عنوان این که بسیار از موارد را می‌توان با نگاه عیب جویانه و درشت نمایی و ایراد نگریست گفت: هر چند امروز در بسیاری از مسائل جامعه نظیر فروش نفت، اعتبارات بانکی، واردات و صادرات، مشکلاتی وجود دارد اما شهرداری تهران با عنوان یک نهاد عمومی و تنها با تنظیم بودجه نقدی و غیر نقدی خود در تلاش است تا بهترین خدمات را به شهروندان ارائه کند.
 
نایب رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران به حادثه سال گذشته آتش سوزی خیابان جمهوری و بیان اظهارات یکی از اعضا به فاصله یک روز از این حادثه مبنی بر استعفا شهردار اشاره نمود و افزود:‌این در خواست در حالی مطرح شد که احتمال هر نوع نقص در سیم کشی ساختمان، توطئه فردی و موارد دیگر مطرح بود که البته 200ساعت کار کارشناسی، اعضا را به این نتیجه رساند که شهرداری تهران در این زمینه قصوری نداشته و تنها باید تجهیزات آتش نشانی تقویت شود.
 
شاکری با تاکید بر این که این گونه اظهارات چیزی بیش از حب و بغض نیست اظهار داشت: در واقع باید پرسید چگونه یک فرد به خود اجازه می‌دهد که تنها به دلیل آن که موج سواری کرده و بگوید اولین حرف را من در رسانه‌ها عنوان کردم چنین شوکی را به جامعه وارد کنم.
 
*اظهارات مختاباد چیزی جز تسویه حساب سیاسی و موج سواری بر خبر نیست
 
وی با اشاره به این که بیان مواردی که اثبات آن تنها موید شتاب زدگی آن بوده نتیجه‌ای جز آسیب جامعه و مدیریت شهری با عنوان خط مقدم فعالیت‌های اداری شهر را نخواهد داشت گفت: در واقع این قبیل اظهارات چیزی جز تسویه حساب سیاسی، کم  ظرفیتی و موج سواری بر خبر نیست.
 
*قضاوت پیش از رویت اسناد و مدارک  اخلاقی نیست
 
نایب رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به این سوال که درخواست مختاباد از رئیس شورا مبنی بر ارائه ریز هزینه کرد ستاد سازمان‌های مردم نهاد شهرداری(سمن‌ها) و شورایاران به چه دلیل بوده است، عجله به دلیل ایجاد موج خبری و تشویق اذهان عمومی را مهم ترین دلیل این اقدام عنوان کرد و اظهار داشت:‌ در واقع باید گفت چه عجله‌ای برای در معرض اتهام قرار دادن یک فرد بدون اطلاع از اعداد و ارقام وجود دارد ضمن این که قضاوت پیش از رویت اسناد و مدارک  نه تنها پسندیده نبوده بلکه اخلاقی نیست.
 
شاکری با تاکید بر این که هر عضوی می تواند در خصوص  اطلاع از ریز عملکرد کمیسیون‌ها و اعمال مربوط به شورای و شهرداری از رئیس شورا تقاضای ارائه گزارش نمایند افزود:‌این تقاضا ضمن آن که از منعی برخوردار نیست بلکه جز حقوق ایشان به عنوان عضو شورا محسوب می‌شود.
 
*درخواست یکی از اعضای شورا مبنی بر ارائه گزارش عملکرد معاون اجرایی شورا
 
وی در ادامه به تقاضای یکی دیگر از اعضای شورا در خصوص ارائه گزارش عملکرد و هزینه های به عمل آ‌مده توسط معاون اجرایی شورا در زمان ریاست مسجد جامعی اشاره نمود و گفت:‌ مطابق این درخواست قرار شد تا گزارشی در صحن غیر علنی و بدون حضور اصحاب رسانه در این زمینه ارائه شود.
 
نایب رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: این که مختاباد از رئیس شورا در خواست ارائه گزارش سمن‌ها را نموده تخلف نیست اما به دلیل آن که این درخواست موید بی اطلاعی ایشان از عملکرد سمن‌ها و عدم برخورداری از اسناد و مدارک کافی بوده، قضاوت وی پیش از رویت اسناد و مدارک منطقی نیست.
 
شاکری در پاسخ به این سوال که چگونه اظهارات مختاباد در نخستین جلسه غیر علنی و بدون حضور اصحاب رسانه در یکی از روزنامه‌ها منتشر شده و آیا بنابر ادعای این رسانه، شخص مورد اتهام آغاز گر مجدد این بحث بوده است اظهار داشت:‌ در این جلسه آقای حبیب کاشانی از مختاباد خواستند نام فرد مورد اتهام را بیان کند که ایشان نیز نام را عنوان کرد اما صحبت‌های منتشر شده میان این دو فرد در رسانه‌ مذکور به هیچ عنوان صحیح نبوده است.
 
*واریز مبلغ میلیاردی به حساب یکی از اعضای شورا کذب است
 
وی به عنوان یکی از اعضا ستاد سازمان‌ های مردم نهاد(سمن‌ها) با تاکید بر این که واریز مبلغ میلیاردی یکی از اعضای سمن‌ها به حساب خویش صحیح نیست اظهار داشت: استعلام فرد مورد اتهام از بانک شهر و توزیع آن در نخستین جلسه غیر علنی پس از اظهارات مختاباد، خود موید برداشت از حساب با دو امضا است که البته در دوره سوم نیز این گونه بوده و تخلفی صورت نپذیرفته است.
 
*بیان انگیزه‌های مختاباد تنها سبب ایجاد حاشیه خواهد شد
 
نایب رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که اظهارات مختاباد یا به دلیل دریافت اطلاعات نادرست از فرد دیگر و یا به دلیل قضاوت عجولانه وی بوده است گفت: بیان این که انگیزه‌های طرح این موضوع چه بوده تنها سبب ایجاد حاشیه خواهد شد چرا که می توان آن را با برخی از مسائل مرتبط دانست.
 
 
شاکری ادامه داد: پیش از اظهارات مختاباد نیز چند عضو دیگر از جریان فکری ایشان مسائلی را به صورت مبهم مطرح کرده بودند که در نهایت مختاباد به افشا گری در این زمینه پرداخت درحالی که بیان این مسائل بی دلیل نه تنها افشاگری نبوده بلکه سبب ایجاد حاشیه و تشویش اذهان عمومی خواهد شد.
 
وی تصریح کرد: حتی اگر افراد از دو جناح متفاوت هستند باید با استدلال و منطق با یکدیگر صحبت کنند چرا که دامن زدن به شایعات و بیان مسائل کذب و بدون بهره گیری از عنصر عقل و خرد هرگز قابل اثبات نخواهد بود.
 
نایب رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این که اشکالی که آقای مختاباد به عنوان افشاگری مطرح کردند خطا بوده است خاطر نشان کرد: رسم جوانمردی  اخلاق و عقل آن است که با هم شدت و حدت که واژه ها را در صحن علنی و در خصوص اتهام به یک عضو بیان نمودند با هم شدت و حدت و در قانع کردن و عذر خواهی طرف مقابل به کار برند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار