تنها خود نگاره داوینچی، متعلق به 1512 میلادی، در نمایشگاه "لئوناردو و گنجینه پادشاه" در کتابخانه سلطنتی تورین به معرض نمایش گذاشته شد.

به گزارش خبرنگار میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران به نقل از سایت آرث نیوز: خودنگاره سرخ رنگ گچی داوینچی با حدود پانصد سال قدمت داستانی مرموز دارد. براساس این داستان این نقاشی قدرت خارق‌العاده‌ای را به کسانی که به آن نگاه می‌کنند، می‌بخشد و به احتمال زیاد به همین دلیل در طی جنگ جهانی دوم به طور سری از "تورین" خارج شده بود. در آن زمان به خاطر جلوگیری از دسترسی هیتلر به این نقاشی و دست یافتن وی به قدرت، نقاشی فوق در عملیاتی سری به صورت کاملا ناشناس به رم منتقل شده بود.  
 
خودنگاره داوینچی تنها اثر هنری از مجموعه نقاشی‌ها و دست نوشته‌های کتابخانه سلطنتی تورین است که در آن زمان، از آن خارج شده و به محل نامعلومی منتقل شده بود. به گفته کارشناسان این خودنگاره در هنگام جابه‌جایی سرّی‌اش، دچار آسیب نیز شده و از این‌رو طی قرن گذشته تنها سه بار در معرض دید قرار داده شده است، از این‌رو نمایشگاه فوق که تا 15 ژانویه ادامه دارد، می‌تواند فرصت مغتنمی برای علاقه‌‌مندان این اثر در راستای بازدید از آن باشد. 


انتهای پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار