هادوی گفت: علی آبادی مدیر عامل گروه صنعتی مپنا در نشستی صمیمی با پژوهشگران پژوهشگاه مواد و انرژی در خصوص همکاری‌های علمی و پژوهشی گفتگو کردند.

سید محمد مهدی هادوی رئیس پژوهشگاه مواد و انرژی در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران در رابطه به  آغاز همکاری این پژوهشگاه و گروه صنعتی مپنا گفت: از این پس ما بطور جدی وارد همکاری با گروه صنعتی مپنا می‌شویم و بزودی روی پروژه‌های مورد نظر این گروه کار خواهیم کرد.  

وی پس از معرفی پژوهشگاه و زمینه فعالیت آن به زمینه‌های مشترک پژوهشی با گروه صنعتی مپنا پرداخت و افزود: این پژوهشگاه می‌تواند در زمینه پوشش دهی پوشش‌های سد حرارتی، دانش فنی تهیه مواد اولیه، مواد جدید در ساخت قطعات توربین‌ها، مشخصه یابی و تست‌های عملکردی مواد و قطعات، تعمیر قطعات ارزشمندی مثل پره‌های توربین، بیو مواد،انرژی‌های نو و آینده پژوهی با گروه صنعتی مپنا همکاری نماید. 

هادوی همچنین با تاکید بر اهمیت بحث بازیافت ضایعات در محیط زیست اظهار داشت: این پژوهشگاه می‌تواند در زمینه بازیابی مواد سرامیکی در پوسته‌های سرامیکی از جنس آلومینا و زیر کونیا به منظور استفاده در سایر کاربردها و بازیافت قراضه‌های سوپر آلیاژها با گروه مپنا همکاری داشته باشد. 

در ادامه علی آبادی مدیر عامل گروه صنعتی مپنا نیز از تحقیقات و پروژه‌های پژوهشگاه برای همکاری استقبال کرد و افزود: ما مصصم به همکاری پژوهشگاه مواد و انرژی در زمینه‌های مورد نیاز گروه صنعتی مپنا هستیم و امیدواریم هر چه زودتر این همکاری صورت پذیرد. 

وی جدیت و پشتکار در پیگیری امور را لازمه همکاری‌های متقابل دانست و گفت: شرکت مپنا مرزی برای خود ندارد و در هر زمینه‌ای که منجر به تولید ثروت گردد، بطور جدی همکاری می‌نماید. 

علی آبادی با تاکید بر بحث آینده پژوهی، اظهار داشت: ما خواهان همکاری و راهنمایی پژوهشگاه مواد و انرژی هستیم همچنین این پژوهشگاه می‌بایست با ارائه بحث‌های راهبردی و استراتژیک روی پروژه‌های معین و صنعتی کار کند. 

وی اظهار داشت: همچنین ضمن اعلام آمادگی برای سرمایه گذاری روی پروژه‌های پژوهشگاه مواد و انرژی، از رئیس پژوهشگاه خواست تا طرح‌های مورد نیاز گروه مپنا را ارائه و بزودی همکاری خود را شروع کنند.  



انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.