سلول درمانی آخرین راه حل نادال برای تکرار قهرمانی

مصدومیت نادال در ناحیه کمر هنوز برطرف نشده و پزشکان تصمیم به آغاز درمان سلولی برای تنیسور اسپانیایی گرفته‌اند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران به نقل از یاهو اسپورت، رافائل نادال تنیسور مطرح اسپانیایی در بازیهای آزاد استرالیایی دچار آسیب‌دیدگی از ناحیه کمر شد و طی چند ماه اخیر درد این قسمت نادال جوان را راحت نگذاشته است.

آنجل روییز کوتورو پزشک نادال اعلام کرد: تیم پزشکی تشخیص داد هفته آینده در شهر بارسلون نادال را تحت یک عمل جراحی ویژه برای درمان سلولی قرار دهد به این ترتیب سلول‌های احیاگر غضروف به ستون فقرات نادال تزریق می‌شود این سلول‌ها وظیفه احیای سلول‌های آسیب‌ دیده را دارند و از محاسن روش یاد شده می‌توان به کاهش چشمگیر اثرات عفونت پس از عمل اشاره کرد.

انتظار می‌رود نادال بتواند در ماه دسامبر به تمرینات بازگردد و اگر خوش شانس باشد در رقابت‌های تنیس ابوظبی حاضر می‌شود.

نادال در مدت مصدومیت با بدشانسی دیگری هم مواجه شده بود به طوریکه دوشنبه گذشته به دلیل درد آپاندیس مورد عمل جراحی قرار گرفت. او در تابستان امسال با آسیب‌دیدگی مچ دست هم مواجه بوده و برای دومین مرتبه طی 3 سال اخیر رقابت فینال atp را به دلیل بیماری از دست می‌دهد.

کوتور طی 14 سال گذشته پزشک اختصاصی نادال بود و در مورد وضعیت فعلی او گفت: چنین آسیب‌دیدگی‌های در ورزش سنگین تنیس طبیعی است این شیوه جدید درمانی دوپینگ محسوب نمی‌شود و برای کمک به بهبود هر چه سریعتر ورزشکاران در سطح حرفه ای صورت می‌گیرد پوگاسول بستکتبالیست اسپانیایی تیم شیگاگو بالز هم در سال 2013 از ناحیه تحت همین عمل جراحی و درمان سلولی قرار گرفته بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار