فدراسیون جهانی فوتبال فیفا مبلغ 100 میلیون دلار کمک هزینه برای ارتقای سطح فوتبال برزیل به مقامات فدراسیون این کشور اعطا کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، خوزه ماریا مارین، رئیس کنفدراسیون فوتبال برزیل پس از دریافت کمک 100 میلیون دلاری از سوی فیفا، نامه‌‌‌ای تشکرآمیز برای بلاتر ارسال کرده و به توضیح نحوه خرج کردن این کمک هزینه برای ارتقاء سطح فوتبال برزیل پرداخت.

کشور برزیل دارای 15 ایالت مختلف است که همگی آنان در میزبانی جام جهانی 2014 نقش نداشتند اما قرار است بسته حمایتی یاد شده در این ایالت‌ها که با کمبود امکانات ورزشی و زمین‌های چمن مواجه است نیز هزینه شود.

مقامات برزیل از این اقدام فیفا استقبال کرده و برای افزایش امکانات ورزشی کشورهایی که در آینده میزبان بازی‌های جام جهانی هستند ابراز خوشحالی کرد.
 
** فیفا انتقاد بلاتر از قطر را تکذیب کرد

روزنامه آلمانی در اشپیگل فاش کرد در ضیافت شام مشترک بین سپ بلاتر همراه با هیأتی از اتحادیه فوتبال نروژ، رئیس فیفا گفته بود: گمان نمی‌کنم در قطر شاهد جام جهانی جذاب و هیجان‌انگیزی باشیم. این کشور دارای قوانین دست و پاگیری است و همین باعث می‌شود مثل همیشه بازی‌ها برای هواداران جذاب نباشد.

بلاتر در بخش دیگری از سخنان خود گفته بود عرب‌ها فکر می‌کنند با پولی که در اختیار دارند می‌توانند هر کاری دوست دارند انجام دهند.

هر چند فیفا به شدت مطالب منتشر شده از سوی اشپیگل را تکذیب کرد اما در بخش دیگری آورد: مطالب عنوان شده دربرگیرنده همه سخنانی که بلاتر در ضیافت شام ادا کرده نبودند و از حرف‌های او سوء تعبیر شده است.

قرار بود در این جلسه به امکان تغییر زمان برگزاری جام جهانی 2022 پرداخته شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: فیفا ، حمایت ، میزبانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار