رئیس سابق اطلاعات ارتش اسرائیل که درباره مذاکرات هسته ای ایران با پنج بعلاوه ی یک صحبت می کرد گفت آنها به توافق خیلی نزدیک شده اند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  شبکه  تلویزیونی سی ان ان؛ "عاموس یادلین" درباره تنش در فلسطینی اشغالی گفت: آیا من وقتی که  به مدت  پنج سال رئیس اطلاعات ارتش اسرائیل بودم ،متوجه شدم که سومین انتفاضه در طرف یاسر عرفات دنبال می شود. به نظر من خیر. آنها یک راهبرد سوم دارند که با  انتفاضه ی دیپلماتیک در سازمان ملل متحد آغاز  می‌شود.

عاموس یادلین گفت: روند صلح به یک بن بست بسیار بزرگ رسیده است. این روند در ماه آوریل شکست خورده بود. فلسطینی ها تصمیم گرفتند که به روند صلح مراجعه نکنند چون راهبردی بهتر به نام مراجعه به سازمان ملل متحد دارند.

"عاموس یادلین" در ادامه این گفتگو به ایران اشاره کرد و گفت: به نظر من آنها به توافق خیلی نزدیک هستند اما موضوع اصلی این نیست که توافق بدست می‌آید یا خیر! موضوع اصلی این است که چه نوع توافقی بدست می‌آید؟ دو طرف توافق می‌خواهند اما نمی‌توانند در معیارهای توافقنامه به توافق برسند. آنها روی برخی معیارها به توافق رسیده‌اند. میزان غنی سازی و تعداد سانتریفوژها حل شد. حتی موضوع فردو و اراک هم حل شدند اما موضوعات بزرگی وجود دارد که هنوز حل نشدند. هنوز مشخص نیست که تحریم ها چگونه برداشته می‌شوند؟ هنوز مشخص نیست که تحریم ها تا چه زمانی باقی خواهند بود؟ علت این مسئله هم ابعاد نظامی احتمالی برنامه ایران است. این مسئله مبتنی بر بی اعتمادی است. 



انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار