عزت الله مسیب زاده گفت: جوانان مداح را باید به تداوم در راه مداحی تشویق کرد، در حقیقت آنان در این زمینه خوب پیشروی کرده‌اند.

عزت الله مسیب زاده، پیر غلام اهل بیت (ع) در گفتگو با خبرنگار خیمه‌گاه باشگاه خبرنگاران گفت: شغل من مداحی است و شغلی جز مداحی ندارم و حدود 70 سال است که مداحی می‌کنم و جلسات ما در منطقه‌ی بریانک و میدان صادقیه برگزار می‌شود.

وی در خصوص تفاوت عزاداری‌های قدیم با جدید افزود: عزاداری‌ها در حال حاضر بهتر شده است. در زمان شاه ملعون متاسفانه کسی به مداحی علاقه‌ای نداشت و مداحی انقدر‌ها به رسمیت شناخته نمی‌شد اما از انقلاب به بعد در بحث مداحی شور خاصی به وجود آمد و بین ذاکرین شعور ترویج پیدا کرد.

وی ادامه داد: جوانان مداح را باید به تداوم در این راه تشویق کرد. در بحث مداحی جوانان در حقیقت خوب پیش روی کردند و این شور حسین چند برابر شده است که در دسته‌ها و هیات‌ حس می‌شود.

وی در خصوص سخنان مقام معظم رهبری در باب مداحی تصریح کرد: ایشان همیشه تاکید دارند که مداح در ابتدا باید پندیات بخواند و بعد به سراغ مصیبت و روضه برود. در حقیقت توجه ایشان به این بحث، اهمیت مداحی در جامعه ایران را مشخص می‌کند.

مسیب زاده خاطرنشان کرد: مداحی بین ما بیشتر راجع به امام حسین (ع) و بچه‌های ایشان است.


انتهای پیام/ اس
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار