نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بسیاری از مسائل و مشکلات کشور به ناکارآمدی سیستم باز می‌گردد که بهره‌وری لازم را ندارند لذا ما باید به ارتقای بهره‌وری همت گماریم چرا که کارایی سیستم را به همراه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، حجت‌‌الاسلام و المسلمین محمدحسن ابوترابی‌فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز که به منظور بازگشایی دهکده دیابت در پارک آب و آتش حضور داشت در جمع خبرنگاران گفت: برپایی دهکده دیابت اقدام موثری در تحول حوزه بیماری‌های غیرواگیر است.

وی افزود: باید ارتباط مردم با آموزش‌های این حوزه را همراه کنیم، این در حالی است که حدود 4 میلیون از جمعیت ایران مبتلا به دیابت هستند و دیابت مادر بیماری‌های سخت است.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اصلاح نظام سلامت در کشور از سیاست‌هایی است که مقام معظم رهبری اعلام کردند و جزءاحکام قانون برنامه کشور است، این که سهم بیمار در هزینه بیماری که کمتر از 30 درصد کاهش پیدا کند، لذا برای این که هزینه درمان برای بیماران به معضل تبدیل نشود باید به این سیاست‌های کلی پرداخته شود.

حجت الاسلام ابوترابی فرد اضافه کرد: مدیران ارشد و دولت باید به این سیاست‌ها اهتمام ورزند این در حالی است که دولت یازدهم قدم ‌ای بلندی با همکاری مجلس شورای اسلامی در این زمینه برداشته است که از جمله می‌توان ارتقاء منابع حوزه سلامت در بودجه سال 93 را بیان کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در مجلس با تخصیص 1 درصد از مالیات بر ارزش افزوده در بودجه امکان تحول در این حوزه را فراهم کردیم لذا باید به ارتقاء بهره وری در سلامت نیز اهتمام ورزیم.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مشکلات را نباید با تخصیص بودجه حل کرد، بسیاری از مسائل ما به ناکارآمدی سیستم باز می‌گردد که بهره برداری لازم  را ندارد.

وی افزود: از وزیر بهداشت و درمان درخواست می‌کنم که ارتقای بهره‌وری در نظام سلامت را در دستور کار خود قرار دهد.

حجت الاسلام ابوترابی فرد گفت: ما باید بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه حداقل شاهد افزایش 30 درصدی بهره‌وری در نظام سلامت باشیم اما هنوز قدم‌های لازم در هیچ حوزه‌ای برداشته نشده لذا اگر به ارتقاء بهره‌وری همت گماریم کارایی سیستم را به همراه خواهد داشت و اگر هزینه‌ها به سمت بهره‌وری هدایت شود زمینه‌های افزایش رضایت‌مندی مردم فراهم خواهد شد.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در بودجه سال آینده این امر باید در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گیرد و بنده مشکلات اصلی کشور را نبود یا کمبود صنایع پایدار نمی‌دانم بلکه آن را ناکارآمدی سیستم می‌دانم.

وی اضافه کرد: مردم و مدیران باید بدانند که مشکلات کشور ناشی از عدم تامین منابع نیست بلکه مشکلات کشور در حوزه درمان سلامت و در عرصه‌های مختلف مدیریتی ناشی از عدم بهره‌وری و استفاده صحیح از منابع است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: عموما کشورهایی که درآمدشان متکی به درآمد طبیعی و درآمدهای نفتی و حاصل از کار و تلاش نیست، این منابع ارزان، رایگان و سهل الوصول را به راحتی هزینه می‌کنند و درآمد لازم ندارند.

انتهای پیام/
برچسب ها: دهکده ، دیابت ، بودجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار