بیست و چهارم آبانماه در موزه هنرهای زیبا سعدآباد:

نمایشگاه آثار لاکی و روغنی استاد ایوب جوانکار گشایش می یابد

به مناسبت ایام سوگواری محرم الحرام نمایشگاهی از آثار هنری ایوب جوانکار راس ساعت 13 روز شنبه 24 آبانماه در موزه هنرهای زیبا سعدآباد گشایش می یابد.

به گزارش حوزه میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی مجموعه سعدآباد،در این نمایشگاه 25 اثر از این هنرمند شامل آثاری همچون شمایل های مذهبی،جلدهای لاکی. تذهیب و ...تا بیستم آذر در طبقه همکف موزه هنرهای زیبا به نمایش عموم گذاشته می شود.

ایوب جوانکار متولد 1344 و عضو انجمن خوشنویسان ایران از سال 1367 تا 1372، دارای مدرک عالی خوشنویسی، فعالیت هنری در رشته های نقاشی، مینیاتور، مرمت آثار لاکی و نسخ خطی را از سال 1369 آغاز کرده است. وی عناوینی همچون نفر برگزیده بازسازی مرمت و ساخت جلدهای لاکی کتابخانه موزه مجلس شورای اسلامی در سال 1382، نفر برگزیده نمایشگاه سراسری قرآن و عترت در رشته تذهیب در سال 1383 و نفر برگزیده رشته جلد سازی لاکی - تذهیب و گل و مرغ در چند دوره از نمایشگاه های بین المللی قرآن درتهران را در کارنامه هنری خود دارد. حضور در چندین دوره از نمایشگاه های موزه هنرهای معاصر ونمایشگاه های انفرادی و گروهی از دیگر فعالیتهای هنری این هنرمند به شمار می رود.

قلمدان سازی یا هنر لاکی یکی از هنرهای ماندگار دوره قاجاری است که با نقوش تذهیبی طراحی و نقش اندازی می شود. این هنر کاربردی و مصرفی نه تنها برآثار حجمی بزرگ مانند درب های لاکی به کار می رفت بلکه بیشترین تاثیر بصری خود را بر اشیای کوچک و قابل حمل مانند رحل، جعبه آرایش و قلمدان های لاکی بر جای گذاشته است. 

در تاریخچه این هنر استادانی مانند آقا زمان، آقا صادق، آقا نجف، صنیع الملک ، لطفعلی شیرازی، آقا بزرگ شیرازی و ... در زمینه آثار لاکی خوش درخشیدند.

گفتنی است؛ در حاشیه این نمایشگاه ورک شاپ نگارگری و آثار لاکی نیز برپا می باشد.علاقمندان می توانند از 24 آبان تا 20 آذر همه روزه (بجز روزهای دوشنبه) به موزه هنرهای زیبا واقع در بخش جنوبی مجموعه سعدآباد از نمایشگاه مذکور بازدید نمایند.


انتهای پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار