برخی دروازه‌بانان مانند "ویکتور والدز" بارسلونا، "ارتور بروک" از سلتیک و یا حتی همین "پرویز برومند" از استقلال آرام و قرار ندارند. اما در این میان اولیور کان دروازه بان سابق بایرن مونیخ و تیم ملی آلمان به طور حتم مشهورترین دروازه‌بان عصبانی تاریخ فوتبال جهان نام دارد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، "اولیور رولف کان" متولد 15 ژوئن 1969 با 45 سال سن  متولد کارلسروهه با قامت نزدیک به 190 سانتی متر فعالیت حرفه ای خود را از تیم کارلسروهه در 18 سالگی آغاز کرد و طی 6 سال تا 1993 بیش از 200 بازی درخشان برای این تیم انجام داد و به دلیل حرکات خشن از داوران کارت زرد و قرمز نیز دریافت کرد.


براساس این گزارش، اولیور کان فصل 1994 به بایرن مونیخ مهمترین و آخرین تیم باشگاهی اش پیوست و طی 429 بازی بارها قهرمان بوندس لیگا، لیگا پوکالولیگ قهرمانان اروپا شد .اما حرکات خشن وی در ذهن فوتبالدوستان حتی به بازیکنان خودی نیز تثبیت شده است. در یک نمونه از حرکات خشن، "اولی کان" میتوان به برخورد لگد وی به "استفان چپیوسات" ستاره بورسیا دورتموند در اواخر دهه 1990 اشاره کرد.

اولیور کان از سال 1994 تا 2006 برای تیم ملی آلمان 86 بار به میدان رفت که پس از بازنشستگی "آندریاس کوپکه" حضور وی در این تیم تثبیت شد. "اولیور کان" هرچند با تیم ملی آلمان نایب قهرمان شد اما حاشیه سازی های وی در بازی فینال 2002 برابر برزیل به شکست  ژرمن‌ها انجامید .




البته اولیور کان برترین بازیکن جام جهانی 2002 و برنده توپ طلای آن سال نیز شد. باید گفت: "الیور کان" غم انگیزترین لحظه یک دروازه بان را در فینال لیگ قهرمانان اروپا سال 1999 چشید جایی که در عرض یک دقیقه پیروزی بایرن مونیخ با 2 گل تدی شرینگهام و اوله گنار سولسشایر به تلخ ترین بازی باواریایی‌ها تبدیل شد.


انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار