يونيسف در گزارشي درباره شرايط کودکان در کشورهاي ثروتمند اعلام کرده است، يک سوم کودکان ايتاليايي در فقر به سر مي برند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ سازمان حمايت از کودکان (يونيسف) گزارشي درباره شرايط کودکان در کشورهاي ثروتمند، در فاصله سال هاي 2012 تا 2013 منتشر کرده است.

در اين گزارش،‌ شرايط کودکان در 41 کشور مورد ارزيابي قرار گرفته است: در 23 کشور، ميزان فقر کودکان از سال 2008 تا کنون افزايش يافته است.

بر اساس اين گزارش حدود 76 ميليون و 500 هزار نفر از کودکان در 41 کشور ثروتمند، در فقر زندگي مي کنند. هفت ميليون و 500 هزار نفر از جوانان ساکن در اتحاديه اروپا به اصطلاح «نت» هستند.

يعني جواناني که نه کار مي کنند، نه در جستجوي يافتن کار هستند و در سال 2013 نيز در تلاش براي فراگيري دوره هاي آموزشي نبوده اند. در مقايسه با سال 2008 ، يک ميليون نفر به تعداد آنها افزوده شده است.

ميزان درآمد متوسط خانوارهاي اروپايي داراي فرزند نيز در نيمي از کشورهايي که آمار آنها منتشر شده، کاهش يافته است. تعداد خانوارهايي که شرايط (اقتصادي) آنها خيلي وخيم است، در اغلب کشورها افزايش يافته است.

يونيسف در گزارش خود نوشته است، پس از سال 2008 ، ميزان خانوارهاي داراي فرزندي که توانايي خريد گوشت، ماهي و ديگر مواد غذايي در هر روز را ندارند، در کشورهاي استوني، يونان و ايتاليا دو برابر شده است.

در سال 2012 و در مقايسه با سال 2008 فقر کودکان به شدت افزايش يافته است. چنين شرايطي در ايتاليا نيز حاکم بوده، جائي که فقر کودکان به ميزان 5.7افزايش يافته است.

در همين زمينه، شرايط کودکان ايتاليايي فقط بهتر از شرايط کودکان لوگزامبورگ، اسپانيا، ليتواني، ايرلند، کرواسي،‌ لتوني، يونان و ايسلند است.

ميزان فقر کودکان در اسپانيا، يونان و لتوني بيش از 36 درصد، در آمريکا برابر با 32 و در ايتاليا برابر با 30 درصد است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار