یک پایگاه خبری، جزئیاتی افشا کرده که نشان می دهد یک لابی ضد ایرانی تلاش کرده است مانع از انجام مبادلات انسان دوستانه قانونی با ایران شود.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، پایگاه خبری نیشن فاش کرد لابی ضد ایرانی "اتحاد علیه ایران هسته ای"(یوآنی) تلاش کرده است از مبادلات تجاری در زمینه کالاهای انسانی جلوگیری کند.

یوانی در شرح اهداف خود ضمن خاطر نشان کردن اینکه قصد دارد با فشار بر شرکت های در حال تجارت بر ایران از رشد برنامه هسته ای این کشور جلوگیری کند، ادعا کرده است هیچ قصدی برای مجازات مردم ایران نداشته است.

در بخش بایگانی تجارت یوانی از تجارت های ایران  نام بیش از 1100 شرکت ثبت شده که در حال انجام مبادلات تجاری قانونی یا غیرقانونی با ایران هستند.  لابی حامی تحریم های ایران بسیاری از شرکت ها را به نقض قوانین تحریم های بین المللی متهم کرده و خواستار افزایش فشار بر این شرکت ها است.

بنا به این گزارش، برخی از این شرکت ها حتی در زمینه فروش دارو و کالاهای پزشکی به ایران فعال هستند؛ فعالیتی که کاملاً از تحریم‎های وزارت خزانه داری آمریکا معاف است.

تحقیقات نیشن نشام می‌دهد گروه یوانی دست کم 5 شرکت دارویی که وزارت خزانه داری آمریکا آنها را از تحریم ها معاف کرده است را در بایگانی خود قرار داده است.

یک سخنگوی وزارت خزانه داری آمریکا در گفت و گو با نیشن تأیید کرده که هیچ کدام از این شرکت ها هرگز قوانین تحریم ها را نقض نکرده اند.

مرکز پیام رسانی اتوماتیک گروه اتحاد علیه ایران هسته ای به کاربران اجازه برقراری تماس با شرکت هایی که به تازگی با ایران مبادلات تجاری داشته اند را می دهد. این کاربران می توانند پیام از پیش تنظیم شده ای را به شرکت مورد نظر بفرستند و از آن خواهش کنند تا به تجارت با ایران پایان دهد.

مسئولان این لابی حامی تحریم های ایران از اظهارنظر درباره این گزارش اجتناب کرده اند.

گفتنی است،  بیشتر اعضای گروه اتحاد علیه ایران هسته ای را یهودیان حامی صهیونیسم تشکیل می‌دهند.


انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار