کتاب "گذري بر معماري متقدم مسلمانان" روز شنبه 24 آبان، در فرهنگستان هنر رونمايي مي‌شود.

به گزارش حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي فرهنگستان هنر، موسسه تاليف، ترجمه و نشر آثار هنري (متن) به تازگي كتابي با عنوان «گذري بر معماري متقدم مسلمانان» نوشته جان كرس‌ول، بازنگري جيمز آلن و ترجمه مهدي گلچين‌عارفي منتشر كرده‌است. اين كتاب كه يكي از منابع ارزشمند در حوزه معماري اسلامي محسوب مي‌شود؛ روز شنبه 24 آبان در سالن همايش‌هاي فرهنگستان هنر رونمايي مي‌شود.
 
در اين مراسم محمد‌علي معلم‌دامغاني رييس فرهنگستان هنر، سيد محمد بهشتي رييس پژوهشگاه ميراث فرهنگي، مهرداد قيومي بيدهندي استاديار و پژوهشگر حوزه معماري، مهدي مقيسه، پژوهشگر و نويسنده عرصه هنرهاي تجسمي و مهدي گلچين عارفي مترجم كتاب سخنراني مي‌كنند.
 
اين کتاب به بررسي دقيق و موشکافانه از آثار برجسته معماري كه ريشه در وقايع تاريخي و پيدايش سنت معماري اسلامي دارد، مي‌پردازد. نگارنده با ارائه فهرستي از آثار و بناهاي بر جاي مانده از معماري اسلامي با ترتيبي تاريخي در دو بخش با عناوين «امويان» و «عباسيان» به شرح و تحليل دقيق آثار صدر اسلام تا نيمه دوم قرن سوم پرداخته است. در اين بررسي که شامل بيست و دو فصل است با توجه به منابع دست اول تاريخي، گزارش سياحان، کاشفان و باستانشناسان به زبان‌هاي گوناگون نسخه مجملي از معماري متقدم مسلمانان فراهم آمده است.
 
اين مراسم روز شنبه 24 آبان، ساعت 15/30 در سالن همايش‌هاي فرهنگستان هنر برگزار مي‌شود. علاقه‌مندان براي شركت در اين برنامه مي‌توانند به نشاني خيابان ولي‌عصر(عج)، پايين‌تر از چهارراه طالقاني، شماره 1552 طبقه سوم مراجعه كنند.





انتهای پیام/
برچسب ها: ادبیات ، کتاب ، اسلام ، معماری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار