دکتر زالی گفت: تماس‌های مردم طی روزهای اخیر حاکی از آن است که هنوز در خصوص اهداف این سامانه دچار ابهام هستند و اکثر شکایاتی که مطرح می‌شود، خارج از موضوع و اهداف این سامانه است.

دکتر علیرضا زالی، رئیس سازمان نظام پزشکی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: راه‌اندازی این سامانه که برعهده سازمان نظام پزشکی بوده، با هدف دریافت و رفع شکایات مردمی در خصوص دریافت‌های خارج از معمول تعرفه‌ها و خدمات پزشکی است و رسالت آن تضمین حقوق بیماران است ولی تماس‌های مردم طی روزهای اخیر حاکی از آن است که هنوز در خصوص اهداف این سامانه دچار ابهام هستند و اکثر شکایاتی که مطرح می‌شود، خارج از موضوع و اهداف این سامانه است.

دکتر زالی گفت: سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت، راه‌اندازی این سامانه را در تقابل با کرامت جامعه پزشکی نمی‌داند و در این میان نقش اطلاع‌رسانی برای مردم بسیار پررنگ و با اهمیت است. ضمن این که اگر این پدیده اجتماعی، دچار هیجان‌زدگی شود، موجب کدورت خاطر جامعه پرافتخار پزشکی می‌شود.

وی در ادامه گفت: سرمایه سلامت و بهبودی بیماران، در اعتماد پزشک به بیماران است و در شرایط حاضر، ابهاماتی در خصوص رسالت این سامانه وجود دارد که هوشمندی اجتماعی رسانه‌ها و اطلاع‌رسانی و بازسازی جایگاه پزشکان را می‌طلبد و اگر اعتماد بین بیمار و پزشک دچار مشکل و تزلزل شود، آسیب آن به کل جامعه سرایت می‌کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار