بادبانی رشته‌ای پر مدال است هم در المپیک و هم در بازی‌های آسیایی با توسعه این ورزش می‌توانیم در توزیع این مدال‌ها سهمی داشته باشیم.

اتابکی رئیس کمیته بادبانی فدراسیون در مصاحبه با خبرنگار ورزشی باشگاه  خبرنگاران بیان کرد: در حال حاضر سه کمپ در شهرهای انزلی، نوشهر و بندر لنگه راه اندازی شده و به تمامی آنها  قایق و لوازم مورد نیاز داده‌ایم.

وی اضافه کرد: ده نوع قایق‌المپیگی‌ وجود دارد که بسیاری از آنها گران قیمت هستند و برخی از آنها برای قایقرانان حرفه ای است که در ایران فعلا ورزشکار بادبانی در این سطح وجود ندارد.

بنابر این خرید این گونه قایق‌ها منتفی است از طرفی چون این ورزش نوپاست و تعداد افراد کم است قایق‌های بزرگ تیمی نیز کاربرد ندارند، به علاوه هزینه نگهداری این گونه قایق‌ها بسیار بالاست.

  در حال حاضر 4 نوع قایق برای کمپ‌ها تهیه شده است لیزر استاندرد، اپتمیست‌، 420 وهابی 16 که دوتای آخر دو نفره می‌باشند.

 مسئول کمیته بادبانی فدراسیون در خصوص احمدی تنها نماینده بادبانی کشور در بازی‌های آسیایی گفت:برای احمدی برنامه ریزی‌های خارج از کشور صورت گرفته تا به آمادگی مطلوبی برای کسب سهمیه المپیک بدست آورد ولی تمام این برنامه‌ها بستگی به اسپانسر وی دارد که تا چه میزان می‌تواند هزینه‌ها را بپردازد.

وی در خصوص اینکه چرا احمدی یک مربی را در کنار خود ندارد عنوان داشت: این رشته به صورتی نیست که یک مربی دایم با ورزشکار باشد،‌مدتی که احمدی در اروپا بود مربی خارجی به صورت کوتاه نکاتی را به وی متذکر می‌شد قایقرانی بادبانی مانند شطرنج روی آب است و بیشتر به توانایی‌های فرد بستگی دارد در این رشته چهار عامل مهم موج، جریان آب، جریان باد و توانایی ورزشکار است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار