مشهد؛

ضرورت پايه گذاري کنسرسيوم کشورهاي پناهنده پذير

مدیرکل امور اتباع وزارت کشورگفت: پایه گذاری کنسرسیوم کشورهای پناهنده پذیر با محوریت جمهوری اسلامی ایران ضروری است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد؛ عزیز کاظمی در همایش مدیران کل امور اتباع و مهاجران خارجی کشور در مشهد افزود: امروز ایران از بزرگترین کشورهای پناهنده پذیر است که با وجود حجم گسترده خدمات به مهاجران ارائه می شود و با اینکه مجامع و تشکل های فعال سطح بین المللی از جمله مسوولان کمیساریای ملل متحد در امور پناهندگان بر نمونه و بی نظیر بودن ارایه سطح خدمات به پناهندگان در ایران اذعان دارند اما کمترین این مباحث رسانه ای می شود.
وی گفت: اکنون نیاز است تا با تشکیل این کنسرسیوم زمینه برای هماهنگی و همراهی کشورهای مختلف در این حوزه و ساماندهی مناسب تر و اطلاع رسانی بهتر به جامعه جهانی فراهم شود که تشکیل اجلاس سالانه این تشکل در سطح عالی می تواند زمینه تقویت برنامه ریزی ها و هماهنگی ها و تعاملات بهتر و مناسب تر را در میان کشورها فراهم کند.
مدیرکل امور اتباع وزارت کشور با بیان اینکه نمی توان مهاجرت ها را به طور کامل متوقف کرد، افزود: با برخی اقدامات می توان آن را کاهش داد و یا تعدیل کرد.
وی گفت: توافق بین دولت های ایران و افغانستان در زمینه جلوگیری از ورود اتباع غیر مجاز به ایران و حل این معضل به نفع دو کشور است .
کاظمی افزود: مهاجران قانونی و غیر قانونی اتباع خارجی دو موضوع متفاوت است و هر دولت و حاکمیتی قادر است بر اساس قوانین بین المللی با اتباع خارجی غیر قانونی برخورد کند که اصلی پذیرفته شده است.

وی گفت: امروز همکاری، تعامل و همراهی جامعه بین المللی با ایران در حوزه پذیرایی و خدمات دهی به این پناهنده ها در حدی که شایسته باشد نیست.

انتهای پیام/ش/ن

برچسب ها: مشهد ، پناهنده ، اتباع ، مهاجران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.