مسئول بسیج دانشگاه تربیت مدرس گفت: متاسفانه اقتصاد کنونی ما درون­‌زا نیست و کاملاً تحت تاثیر تحولات بیرونی قرار دارد که با توجه ارزان شدن قیمت نفت، این امر کشور را آسیب پذیر می‌کند.

"حسین اورکی" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه کشور ما به عنوان دارنده با کیفیت‌ترین نفت منطقه باید در تعیین قیمت نفت حرف برای گفتن داشته باشد،‌ اظهارداشت: متاسفانه این کشورهای غربی هستند که در منطقه ما تعیین کننده هستند و دلیل این امر انفعال کشورهای منطقه است.

وی به تاکیدات رهبر معظم انقلاب درباره اهمیت پیگیری‌ اقتصاد درون‌زا و عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و بیان داشت: متاسفانه اقتصاد کنونی ما درون­‌زا نیست و کاملاً تحت تاثیر تحولات بیرونی قرار دارد که با توجه ارزان شدن قیمت نفت، این امر کشور را آسیب پذیر می‌کند.

مسئول بسیج دانشگاه تربیت مدرس اضافه کرد: کشور ما از لحاظ منابع طبیعی در سطح مطلوبی قرار دارد؛ ولی متاسفانه در اکثر بخش‌ها به‌ویژه بخش معدن اقدام به خام فروشی می‌کنیم و مواد فراوری شده را مجدداً با قیمت گزاف وارد می‌نماییم.

وی افزود: توجه به این نکته نیز ضروریست که بخش قابل توجهی از حجم مبادلاتی غیر نفتی کشورمان را مواد پتروشیمی تشکیل می‌دهند که این مواد نیز ارتباط مستقیم با نفت دارند.  
 
اورکی بابیان اینکه متاسفانه برخی کشورهای وابسته منطقه نیز به جای در نظر گرفتن منافع امت اسلامی در زمین دشمن بازی می‌کنند، عنوان کرد: در این میان رژیم آل‌سعود که پررنگ­‌ترین نقش را در تزریق منابع مالی به گروه‌­های تکفری تروریستی داراست تلاش می‌کند تا با ایجاد اغتشاش و تضعیف دولت‌های مرکزی در برخی کشورهای عضو جبهه مقاومت به خیال باطل خود از نفوذ و قدرت روز افزون انقلاب اسلامی جلوگیری نماید.

وی در پایان خاطر نشان کرد: یمن حیاط خلوت عربستان سعودی بوده و این کشور تلاش بسیاری برای سرکوب مردم و حفظ آن می‌کند، اما مردم یمن ندای عدالتخواهی و آزادگی سر می‌دهند، لذا بعید بنظر می‌رسد آل سعود رو به زوال بتواند تاثیری در تحولات منطقه داشته باشد.

انتهای پیام/
برچسب ها: اورکی ، حسین ، عربستان ، رهبری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار