انار نادری جزء پنج انار مرغوب کشور است که از یک میلیون درخت انار در بادرود برداشت می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه حبرنگاران اصفهان، انار نادری بادرود به دلیل ماندگاری زیاد می تواند میوه ای خوش نشان برای پذیرای از مهمانان تا عید نوروز خریداران باشد و چه بسا تعدادی از کشاورزان بادرودی سفره هفت سین هرساله آنها با انارهایی تزیین می شود که چهار ماه پیش برداشت شده است.

رضا چراغی از باغداران انار بادرود با توصیف نمودن وضعیت غیر سالم خرید انار از کشاورزان گفت:تولید انار در مراحل مختلف از گل انار در ابتدای بهار تا برداشت آن در اواسط پاییز هزینه های فراوان مراقبتی را بر دوش کشاورزان نهاده است اما باکمال تاسف خرید انار کیلویی هفتصد تومان در بادرود موجب خسارت فراوان به باغداران شده است.

چراغی با برشمردن هزینه های آبیاری و تغذیه درختان گفت:متاسفانه قیمت خرید یک کیلو انار از کشاورزان کمتر از قیمت خرید و فروش یک کیلو کاه می باشد و بی برنامگی خرید موجب کاهش چرخه حمایتی کشاورز شده است.

تولید کننده انار در بادرود با اشاره به اینکه تاکنون نتوانسته ایم کرم گلوگاه انار را کنترل کنیم گفت:متاسفانه نزدیک به نیمی از درختان انار به کرم گلوگاه مبتلا هستند و موجب کاهش کیفیت انارها شده است ودر این چند ساله فریاد کشاورزان برای درخواست راهکار مناسب برای مقابله با کرم درختان انار به جایی نرسیده است.



انتهای پیام/ش

برچسب ها: اصفهان ، قیمت ، انار ، بادرود ، ارزان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.