کتاب "از سنگ ناله خیزد" با الهام گرفتن از شعر سعدی به تازگی منتشر شد.

مصطفی فاطمیان،‌ نویسنده کتاب "از سنگ ناله خیزد" در گفتگو با خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران در خصوص محتوای کتاب خود گفت: این کتاب گزیده‌ای از ده هزار جلد کتاب شعر فارسی است و در مدت 8 سال از 7 کتابخانه‌ی بزرگ کشور از جمله کتابخانه مجلس، کتابخانه دانشگاه تهران، کتابخانه ملک و کتابخانه مجلس گردآوری شده است.
 
فاطمیان در خصوص ملاک‌های انتخاب اشعار این کتاب گفت: ما 5 ملاک برای انتخاب اشعار داشته‌ایم که این ملاک‌ها عبارتند از: پیراستگی از مسائل سست، موهن و غلوآمیز، مطابقت با منابع معتبر تاریخی، داشتن پیام و عبرت‌های عاشورا و حماسه امام حسین (ع)، پیراستگی از مطالب سست ادبی زبان لفظی و نگارش و انتخاب اشعار به گونه‌ای که متناسب برای استفاده مداحان در مجالس هیاتی باشد.
 
فاطمیان ادامه داد: محمدرضا سنگری و استاد محمدعلی مجاهدی (پدر شعر آیینی) نیز برای این کتاب مقدمه نگاشتند.
 
وی افزود: وجه تمایز این کتاب با آثار دیگر انتخاب غزل از میان تمامی قالب‌های ادبی و انتخاب مرثیه از میان تمامی قالب‌های محتوایی است.
 
فاطمیان تصریح کرد: در نگارش محتوای این کتاب سعی کرده‌ایم بسیاری از مسائلی که غریب و مغفول مانده‌اند را احیا کنم که شامل دو موضوع (از خروج کاروان حضرت سید الشهدا از مدینه تا بازگشت به مدینه) در 72 موضوع می‌شود.
 
فاطمیان خاطرنشان کرد: اشعار چاپ شده در کتاب "از سنگ ناله خیزد" آثاری به جا مانده از دوران انتشار متون به صورت چاپ خطی، نسخه‌های چاپی نایاب، سنگی و سربی هستند.
 
گفتنی است؛ کتاب 1500 صفحه‌ای "از سنگ ناله خیزد" در انتشارات بین المللی منتشر شد.
 
لازم به ذکر است که شعر بیش از 330 شاعر عاشورایی در این کتاب آورده شده است.
 
انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار