حقایق درباره‌ی "کریستین بیل" اولین بازیگر غیر آمریکایی "بت من" را اینجا بخوانید.

به گزارش خبرنگار سینمای جهان باشگاه خبرنگاران؛ 25 سال گذشته،‌ "کریستین بیل" با بازی در فیلم "امپراتوری خورشید" میخ خود را در سینمای حرفه‌ای کوبید.

این بازیگر کارآزموده در نقش "پاتریک بیتمن" در فیلم "بیمار روانی" بازی کرد و تعریف سینماگران از "بت من" را با کریستوفر نولان عوض کرد. برای بازی در برخی از فیلم‌ها مانند "ماشین کار" خودش را لاغر کرد و باری بازی در فیلم دیگری مثل "حقه بازی آمریکایی" وزن اضافه کرد.

با دریافت جایزه‌ی بهترین بازیگر مرد از آکادمی اسکار برای بازی در فیلم "هشت زن" ثابت کرده است که فقط ستاره‌ی فیلم‌های پول ساز نیست.

حقایقی درباره‌ی این بازیگر چهل ساله وجود دارد که تا به حال نشنیده‌اید.

1. همیشه علاقه مند بود به مدرسه‌‌ی نمایش (دراها) برود،‌ حتی وقتی امتحان ورودی هم داد و چند مدرسه‌ی معتبر او را پذیرفتند اما والدین‌اش او را تشویق به کار کردند، اما آن طور که شواهد نشان می‌دهند، "بیل" مشغول به کار شد اما از اینکه به مدرسه‌ی نمایش نرفته است، پشیمان بود.

2. هشت سالگی اولین نقشش را در پیام بازرگانی نرم کننده‌ی لباس بازی کرد. یک سال بعد در پیام بازرگانی دیگری برای غلات بازی کرد.

3. برای بازی در فیلم "ماشین کار" (2004) نزدیک به 29 کیلوگرم وزن کم کرد. این تغییر در وضعیت جسمنای "بیل"، توجه کارگردان "بت من آغاز می‌کند"، "کریستوفر نولان" را جلب کرد. برای وزن کم کردن "بیل" فقط سالاد و سیب می‌خورد و آدامس می‌جود.


4. پدر "کریستین بیل" خلبان بود،‌ که باعث می‌شد این خانواده در کشورهای مختلف زندگی کنند. "بیل" عقیده دارد این جابجایی‌های همیشگی تاثیر شگرفی بر انتخاب حرفه‌اش داشته است.

5. وقتی "بیل" نقش شخصیت آمریکایی را بازی می‌کند، "بیل" سعی می کند با مطبوعات آمریکایی به لهجه‌ی آمریکایی صحبت کند تا مخاطبان گیج نشوند.

6. "کریستین بیل" از طریق "ویونا رایدر" با همسرش آشنا شد. همسر او آن زمان دستیار "رایور" بود.

7. وی اولین بار بازیگر غیر آمریکایی شخصیت "بت من" یا همان "بروس وین" است.


8. سال 1984، "کریستین بیل" دراولین تجربه‌ی بازی‌اش در تئاتر، مقابل "روآن اتکینسون" (مستر بین) در نمایش "بی عرضه" بازی کرد. آن زمان "بیل" ده سال داشت.


9. "کریستین بیل" در دو فیلم که داستانهای "پوکاهانتس" یا "جان اسمیت" را به تصویر می‌کشید بازی کرده است. در فیلم "پوکاهانتس" (1995) صداپیشگی کرد و در فیلم "دنیای جدید" (2005) شخصیت "جان رولف" را بازی کرد.


10. وقتی "بیل" در "بت من آغاز می‌کند" بازی می‌کرد، در ترلیر فیلم اسم او "بروس وین" نوشته می‌شد، نه اسم خود بازیگر.


11. بعد از اینکه والدینش از هم جدا شدند، "بیل" به شهر آمد تا با پدرش زندگی کند و "بیل" از سال 1992 در لس‌آنجلس زندگی می‌کند.


12. وقتی سال 2007 برای بازی در فیلم "قطار 3:10 دقیقه یوها" او مذاکره می‌شد، "بیل" ابراز داشت که از فیلم‌هایی که در آن نقش‌های آدم‌های کثیف را بازی می‌کند، لذت می‌برد. وی گفت: "به نوعی فیلم‌هایی را دوست دارم که در آنها باید کثیف باشم.


در فیلم‌های وسترن بازیگر کثیف باشد و اصلا نباید تر و تمیز و شسته و رفته باشد. خیلی دوست دارم دست هایم کثیف باشد."

13. قرار بود "کریستین بیل" در فیلم زندگی‌نامه "جرج دبلیوبوش" ساخته "اولیور استون" بازی کند. ماه‌ها رفتار و کردار دبلیو بوش را آموزش دید اما بر سر مسائلی از بازی در این فیلم کناره‌ گرفت.

14. بعد از بازی فوق العاده‌اش در "امپراتوری خورشید" "بیل" تصمیم گرفت حرفه‌ی بازیگری را کنار بگذارد. گر چه فیلم تعریف و تمجید‌هایی را برای "بیل" به ارمغان آورد اما نگاه‌های دیگری هم بود که "بیل" به شدت از آنها اجتناب می‌کرد.


15. بعد از بازی در فیلم "ماشین‌کار" و کم کردن وزن بلافاصله "بیل" برای بازی در فیلم "بت من" انتخاب شد و به او شش ماه وقت داده شد که نه تنها وزنش را بالا بیاورد بلکه عضله‌هایی که فیزیک "بت من" ایجاب می کرد را داشته باشد. باور کردنی نیست که "بیل" 45 کیلو وزن اضافه کرد و وزن خود را 104 کیلوگرم رساند. اما "نولان" از او درخواست کرد وزنش را به 86 کیلو برساند تا مناسب نقش بت من باشد.


16. اولین لباس "بت من"، "بیل" آن‌قدر تنگ بود که "بیل" را عصبی کرده بود. "بیل" این موضوع را با نولان در میان گذاشت و "نولان" تمام 110 قسمت لباس را اندازه بدن "بیل" سفارش داد.



انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار