رئیس سابق هیات وزنه‌برداری اصفهان گفت: اگر داوران مسابقه روحیه کیانوش رستمی را تضعیف نمی‌کردند، حتما موفق می‌شد رکورد جهان را جابجا کند.

مرتضی سیف‌زاده در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: خطایی که در حرکت دو ضرب از کیانوش رستمی گرفته شد، بر روحیه وی خیلی تاثیر گذاشت ولی خیلی خوب توانست بر شرایط غالب شود و مدال طلا کسب کند. اگر داواران کیانوش را اذیت نمی‌کردند موفق می‌شدرکورد جهان را نیز جابجا کند.

وی در خصوص عملکرد ملی پوشان در رقابت‌های جهانی تا هم اکنون اذعان داشت: تا به حال وزنه بردارانمان خیلی ضعیف عمل کردند ولی همانطور که پیش‌بینی می‌کردیم کیانوش رستمی خیلی خوب عمل کرد و واقعا حقش بود طلا بگیرد.

سیف‌زاده درباره بی‌رغبتی وزنه برداران سبک وزن کشورمان بیان کرد: کمی بی انصافی است که اینگونه نظر بدهیم. سبک وزن‌های کشورمان در شرایط سختی قرار داشتند، در حالی که سبک وزن‌های سایر کشورها پیشرفت چشمگیری داشتند.

وی در مورد سرمایه‌گذاری نکردن کشورمان در سبک وزن‌ها تصریح کرد: چین وکره در سبک وزن‌ها خیلی فعال شدند وما بسیار عقب هستیم.

وی ادامه داد: در این خصوص کارشناسی باید تصمیم بگیرند و جلسه‌ای را با حضور هیات‌های وزنه برداری 30 استان برگزار نمایند واستعدادیابی کنند، چون وزنه برداری تنها به ملی‌پوشان و چند تیم خلاصه نمی‌شود. ما در سبک وزن‌ها دوباره می‌توانیم عجوبه‌هایی مثل محمد نصیری داشته باشیم که همگی نیاز به برنامه ریزی منظم و دقیق دارد.

سیف‌زاده در مورد توانایی بهداد سلیمی برای شکستن رکورد جهانی اظهار داشت: رقابت‌ها خیلی سنگین است، اول کسب مدال طلا مهم است و پس از آن جابجا کردن رکورد جهانی، اما درکل بهداد سلیمی توانایی جابجایی رکورد را دارد و امکان موفقیت وی زیاد است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار