مراسم بزرگداشت دانایی فرد به جنجال کشیده شد/استقلال بازی ناتمام را برد

امروز یکشنبه 25 آبان 1393 هجری شمسی برابر با 22 محرم 1436 هجری قمری و 16 نوامبر 2014 میلادی.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، 66 سال پیش در چنین روزی مسابقات دوچرخه سواری قهرمانی ایران در جاده قزوین- تهران برگزار شد.
 
در نخستین روز این مسابقات و در یک کیلومتر شروع ساکن غلام خشایی از تهران اول، تقی کاشانی از خراسان دوم و مهربان تبریزی از اصفهان سوم شد.
 
 53 سال پیش در چنین روزی مسابقات  دو و میدانی آموزشگاه‌های تهران در ورزشگاه امجدیه با شرکت شش هزار دانش آموز از بیش از 120 دبیرستان آغاز شد این  مسابقات که در موارد دو صدمتر، پرش طول، دو چهارصد متر، دو 1500 متر و پرتاب وزنه برگزار شد و چهار هفته به طور انجامید در نهایت با تشویق دانش آموزان به پایان رسید.
 
 50 سال پیش در چنین روزی تیم ملی بوکس ایران در مسابقات بازی‌های المپیک 1964 توکیو شرکت کرد در تیم ایران ناصر آقایی، کرامت ندیمی، صادق اکبرزاده، حسن پاک اندام و محمود پور حضور داشتند سرپرستی تیم ملی ایران را علی عبدو بر عهده داشت از میان اعضای تیم ملی ایران تنها کرامت ندیمی توانست به دوره یک هشتم نهایی راه پیدا کند که در آن مرحله در مبارزه با بوکسور آلمانی از دور مسابقات حذف شد.
 
45 سال پیش در چنین روزی تیم فوتبال باشگاه استوار بخارست‌رومانی در سومین دیدار دوستی فر خود در ورزشگاه امجدیه برابر تیم منتخب باشگاه‌های تهران 2 بر صفر به پیروزی رسید.
 
این دیدار با حضور بیش از 15 هزار تماشاگر برگزار شد در تیم منتخب باشگاه‌های تهران، کاشانی، مالکی، آشتیانی، حبیبی، عرب، اسماعیلی ، میرزاحسن، کلانی، وفا خواه به همراه باباجلوء، ظلی و وطن‌خواه بازی می‌کردند.
 
همچنین 45 سال پیش در چنین روزی تیم فوتبال باشگاه استقلال تهران در دیدار نهایی مسابقات فوتبال جام میلز‌هند مقابل تیم راه آهن هند 4 بر صفر به پیروزی رسید و قهرمان این مسابقات شد گل‌های استقلال را داریوش مصطفوی، افتخاری و مظلومی زدند در این مسابقات بازیکنان تیم استقلال عبارت بودند از : حجازی، پور حیدری ، کارگر جم حبیبی، جان ملکی، منشی‌زاده، حق وردیان، جباری، افتخاری، مظلومی و مصطفوی.
دراین دوره از مسابقات 34 تیم شرکت کردند و تیم استقلال تهران با 18 گل زده و 2 گل خورده به مقام قهرمانی دست یافت.
 
41 سال پیش در چنین روزی مسابقات دوره‌ای فوتبال باشگاه‌های تهران که با شرکت 18 تیم آغاز شده بود با پیروزی تیم پرسپولیس پایان یافت و قهرمان این مسابقات شد. در تیم پرسپولیس علی پروین، ناصر محمدخانی، حمید درخشان، محمد پنجعلی، علیرضا حیدری، جواد حسن زاده، محمد دادکان، ضیاء عربشاهی، مهدی غفاری، غلامرضا فتح‌آبادی، عباس کارگری، محمد مایلی کهن، ناصر نورایی و کیان طهماسبی حضور داشتند.
 
37 سال پیش در چنین روزی تیم بوکس ارتش ایران با کسب 2 مدال نقره و یک مدال برتر به مقام پنجم رقابت‌های بوکس ارتش‌های جهان دست یافت. این رقابت‌ها در قاهره مصر و با حضوربیش از 20 کشور برگزار شد. تیم‌های آمریکا، مصر، ایتالیا و نیجریه به ترتیب عنوان‌های اول تا چهارم را به دست آوردند. از تیم بوکس ایران سعید بشیری و حسین علی نژاد به ترتیب در اوزان 48 و 75 کیلوگرم به مدال نقره دست یافتند و شاهپور قایق‌چی در 51 کیلوگرم مدال برنز گرفت.
 
35 سال پیش در چنین روزی برای بزرگداشت علی دانایی فرد مربی نامدار و ارزنده فوتبال ایران دو تیم قدرتمند پایتخت یعنی پرسپولیس و استقلال به مصاف هم رفتند. این دیدار به علت جنجال و هجوم تماشاگران به درون زمین تا دقیقه 75 ادامه پیدا کرد و تیم استقلال با یک گل حریف خود را شکست داد . در این دیدار که در ورزشگاه شهید شیرودی با حضور 23 هزار تماشاگر برگزار شد غلامرضا فتح‌آبادی تنها گل استقلال را در دقیقه 43 زد.
 
در سال 1974 در چنین روزی پل اسکولز بازیکن اسبق خط میانی تیم ملی فوتبال انگلیس متولد شد. وی که در حال حاضر یکی از مالکان تیم سالفورت سیتی است. وی فوتبال را در سال 1991 از باشگاه منچستر یونایتد آغاز کرد و تا پایان دوران حرفه‌ای فعالیت‌اش به عنوان یک بازیکن تنها عضو این باشگاه بود.
 
او در سال 2013 از فوتبال  حرفه‌ای خداحافظی کرد. پل اسکولز در طول فوتبال‌اش حد نصاب 120 کارت زرد و 10 کارت قرمز را به ثبت رساند. وی در سالهای 1997 تا 2004 در 660 بازی برای تیم ملی انگلیس 14 گل به ثمر رساند.
 
در سال 1376 در چنین روزی تیم ملی فوتبال ایران در دیدار حذفی تیم انتخابی جام جهانی در قاره آسیا به مصاف ژاپن رفت. در این بازی که با حضور 28 هزار تماشاگر در ورزشگاه لارکین مالزی انجام شد. ژاپن 3 بر 2 ایران را مغلوب کرد و به عنوان سومین تیم قاره آسیا به جام جهانی 1998 فرانسه صعود کرد. در این دیدار خداداد عزیزی و علی دایی گلزنان تیم ایران بودند.

انتهای پیام/
برچسب ها: مراسم ، جاده ، جنجال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار