نماینده مردم رباط کریم و بهارستان گفت:‌ امیدوارم نمایندگان مجلس روز سه شنبه با رای بالای خود به وزیرپیشنهادی علوم این وزارتخانه بزرگ را از بلاتکلیفی در بیاورند، در هر صورت متاسفم از این که برخی آقایان خلاف فرموده‌های مقام معظم رهبری بداخلاقی کرده و نقض قانون مجلس می‌کنند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، ابراهیم نکو نماینده مردم رباط کریم، بهارستان و پرند در نطق میان‌دستور خود در صحن علنی امروز مجلس یکشنبه 25 آبان گفت: امیدوارم نمایندگان مجلس روز سه شنبه با رای بالای خود به وزیرپیشنهادی علوم این وزارتخانه بزرگ را از بلاتکلیفی در بیاورند، در هر صورت متاسفم از این که برخی آقایان خلاف فرموده‌های مقام معظم رهبری بداخلاقی کرده و نقض قانون مجلس می‌کنند.  
 
وی افزود: از تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان که مقتدرانه از جایگاه ملت ما، کشور و نظام تا به امروز دفاع کردند سپاسگذارم درود بر سربازان شجاعی که توانستند همانند جنگ هشت ساله دفاع مقدس در برابر نظام تمامیت‌خواه و دیکتاتور جهانی از موضع قدرت سخن بگویند و به تنهایی اما با دعاهای خیر مملکت و رهبری عزیزمان، زبونی و زیاده خواهی گروه 1+5 را به جهانیان معرفی کند.  
 
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: دو حالت در مذاکرات وجود دارد که حالت اول مذاکرات توافق است و نتیجه آن برد برد و مورد قبول خواهد بود، با این رویکرد که تمام خواسته‌های مشروع ما که همانا حق داشتن و استفاده از انرژی صلح آمیز هسته‌ای است، به طور کامل به رسمیت شناخته شده و آنان نیز به این یقین برسند که ما به دنبال تولید سلاح هسته‌ای نیستیم، البته اگر عاقل باشند؛ هم چنین مرجع عالیقدر و رهبر عزیزمان تولید سلاح هسته‌ای را حرام اعلام کردند.
 
وی ادامه داد: در رابطه با نقض حقوق بشر در کشورهای غربی و مدعی، پس از اتمام مذاکرات ما هم ورود پیدا کرده و پیگیری‌های لازم را از طریق مراجع ذی‌صلاح و بین‌المللی به عمل خواهیم آورد.  
 
نکو اظهار داشت: حالت دوم در مذاکرات هسته‌ای در صورتی است که مذاکرات نتیجه‌ای را به دنبال نداشته باشد، این در حالی است که باز هم دستاوردهایی داشته‌ایم که نباید مغفول واقع شود که دو مورد آن را ثابت کردیم که ما اهل مذاکره هستیم و از هیبت و هیکل باد شده و متورم آنان هراسی نداریم و در همه حال حاضر به دفاع از تمامیت ارضی کشورمان و حقوق هسته‌ای ملت‌مان هستیم.  
 
نماینده مردم رباط کریم، بهارستان و پرند در جلسه علنی امروز گفت: دوم آن که آن دسته از کشورهایی که کورکورانه و یا ندانسته در تحریم‌ها علیه کشورمان از نظام غارتگر و فرصت طلب و جنجگوی بین‌المللی دنبال روی کردند، متوجه شده‌اند که حق با ما بوده و این آنان بودند که ظالمانه برخلاف قواعد بین‌المللی جمع کثیری را علیه ملت ما بسیج کرده و تحریم‌های ناجوانمردانه ای را اعمال کردند.  
 
وی افزود: لذا این گروه کشورها در صورت شکست مذاکرات هم بدون توجه به اقدامات نامشروع و ظالمانه اربابان خودخواه جهانی نسبت به تامین و توسعه روابط خود با کشورمان در سطوح مختلف اقدام خواهند کرد.  
 
این نماینده مجلس ضمن تشکر از اقدامات تیم اقتصادی دولت گفت: آقای دکتر روحانی استان تهران با داشتن 5 حوزه انتخابیه و با داشتن جمعیتی بالغ بر 4 میلیون نفر که بیش از 10 استان را در خود جای داده از داشتن بسیاری از امکانات و سرانه‌های لازم در زمینه‌های مختلف محروم است در حالی که بسیاری از شهرها و روستاها در نقاط مختلف کشورمان در چنین حالت و وضعیتی نیستند سوال این است که چرا برخی از مسئولان استانی هیچ اقدام سازنده و قابل قبولی به عمل نمی‌آورند و چرا پروژه‌های شهرستان‌های استان تهران معطل مانده، آیا گناه ما این است که در پایتخت قرار گرفته‌ایم و به قلب کشور نزدیک هستیم.
 
نکو گفت: آقای روحانی می‌دانم ادامه این وضعیت خواست قلبی شما نیست لطفا با قید فوریت دستور فرمایید جلسه‌ای بین نمایندگان استان تهران با شما تشکیل شود، آیا اکنون زمان آن نرسیده است که برای مرکز زدایی، استان تهران حداقل به سه استان تقسیم شود آیا این خواسته نابه‌جایی است. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار