بررسی‌ها نشان می‌دهند که افراد سیگاری، به دلیل ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها و نارسایی‌های مزمن و خطرناک که احتمال درمان آنها مشکل است، بین 5 تا 15 سال شانس زندگی را از دست می‌دهند.

مصطفی گرجی استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: بسیاری از افراد جامعه در نتیجه الگوهای نادرست زندگی به ویژه روش‌های غذایی و رفتاری نامناسب، سال‌های زیادی از عمر خود را از دست می‌دهند و در واقع کمتر از میزان طبیعی عمر می‌کنند.

وی افزود: استعمال دخانیات به ویژه سیگار، ورزش نکردن، مصرف چربی زیاد، مصرف مواد بسیار شیرین و مصرف زیاد قرص‌ها و داروها به ویژه در مواردی که هیچ نیازی به مصرف آنها نیست، از جمله الگوهای نادرست زندگی است.

گرجی با اشاره به اینکه استعمال سیگار از جمله مهم‌ترین عوامل کاهش طول عمر است، تأکید کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهند که افراد سیگاری، به دلیل ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها و نارسایی‌های مزمن و خطرناک که احتمال درمان آنها مشکل است، بین 5 تا 15 سال شانس زندگی را از دست می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر موارد فوق، انواع بیماری‌های مزمن ناشی از مصرف سیگار، کیفیت عمر باقی مانده را نیز تا حد زیادی کاهش داده و هزینه‌های مختلفی را بر جای می‌گذارد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار