مجابی در همایش نخستین جشنواره کتاب سال محیط زیست:

آسیب های وارد شده غیر قابل جبران به محیط زیست در کمتر از نیم قرن

معاون توسعه مدیریت حقوقی و امورمجلس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: درمدت زمان کوتاه و در کمتر از نیم قرن آسیب های فراوانی به محیط زیست وارد شده است که در برخی موارد برگشت ناپذیر است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاراندر مراسم نخستین جشنواره انتخاب کتاب سال محیط زیست محمد مجابی معاون توسعه مدیریت حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به بحران‌های جدی در حوزه محیط زیست گفت: در حال حاضر محیط زیست کشور با بحران جدی مواجه است که باید برای حل آن راهکارهای مناسب ارائه شود.
 
وی با اشاره به جلسه برگزار شده در دبیر خانه مجلس تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: در این جلسه بر پیگیری وضعیت نا مناسب فرسایش خاک و آلودگی‌های به وجودآمده در آب و هوا وخاک تایید شد.
 
مجابی در ادامه تصریح کرد: در مدت زمان کوتاه کمتر از نیم قرن آسیب‌های فراوانی به محیط زیست وارد شده است که بعضا برگشت ناپذیر است.
 
معاون توسعه مدیریت حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر این که مخاطرات وارد شده به محیط زیست تنها مختص کشور ایران نیست، بیان  داشت:‌انسان در قرن بیستم دستاوردهای فراوانی داشت است که همین دستاوردهای بزرگ موجب شده که به بهره برداری هر چه بیشتر از منابع محیط زیست در جهان بپردازد.
 
وی با اشاره به دو دیدگاه دینی و غیر دینی در این زمینه تصریح کرد: گناه غیر دینی در این زمینه حاکی از آن است که انسان موجودی است تا هر که تنها به بهره برداری از محیط زیست شناخته شده است و در نگاه دینی هم عده‌ای با این تفکر که انسان اشرف مخلوقات بوده پس هرگونه که بخواهد می‌تواند عمل کند و در کنار دیدگاه ما، نظریه دیگری وجود دارد که تنها حفاظت از منابع محیط زیستی را واجب می داند که در این بین رفاه و توسعه بشری در نظر گرفته نمی‌شود.
 
وی در پایان گفت:‌محیط زیست در فرهنگ و ادب کهن فارسی جایگاه ویژه ای داشته و انسان را به رعایت اخلاق محیط زیستی دعوت می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: محیط ، زیست ، فرسایش ، خاک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار