رییس بخش ژنتیک انسانی پژوهشکده بوعلی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: فاکتورهای ژنتیکی بستگان مبتلایان به سرطان در سنین زیر 30 سال، به لحاظ پیشگیری از خطر ابتلا باید بررسی شود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد، محمدرضا عباس زادگان  افزود: احتمال جهش ژنتیکی در خانواده هایی که یکی از بستگانشان در سنین جوانی به سرطان مبتلا شده اند، افزایش می یابد.
وی افزود: در بخش ژنتیک انسانی پژوهشکده بوعلی مشهد سرطان هایی که در بین ایرانیان رواج دارد، مورد بررسی قرار گرفته و این فاکتورهای ژنتیکی با کشورهای دیگر مقایسه می شود.
عباس زادگان تصریح کرد: از این طریق می توان رمز ژنتیکی و تفاوت ها را پیدا کرد، به طوریکه جهش های ژنتیکی در نقاط با خطر بالا در سرم خون افراد قابل ردیابی است.
وی خاطر نشان کرد: در طول یک دهه گذشته بدنبال خانواده هایی هستیم که بیش از یک نسل سرطان های مختلف از جمله روده بزرگ و معده در خانواده داشته اند و فاکتورهای ژنتیکی این افراد را با هم ارزیابی می کنیم.
رییس بخش ژنتیک انسانی پژوهشکده بوعلی مشهد اظهار داشت: این امر نقش مهمی در تشخیص زودرس سرطان ها و تدابیر پیشگیری در افرادی که مستعد بروز سرطان هستند،خواهد داشت و این اقدام در خاموش کردن سرطان و جلوگیری از پیشرفت آن در مبتلایان نقش بسزایی دارد.

انتهای پیام /ب


برچسب ها: مشهد ، پژوهشکده ، بوعلی ، ژنتیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.