رئیس دومای دولتی فدراسیون روسیه گفت: آماده مذاکره با کشورهای استخراج کننده نفت برای تثبیت قیمت نفت هستیم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، سرگئی ناریشکین، رئیس دومای دولتی فدراسیون روسیه در پی مذاکرات خود با رئیس مجلس ایران در نشست خبری مشترک به تشریح این دیدار پرداخت و گفت: قبل از هر چیزی از آقای لاریجانی به دلیل دعوت از ما و مهمان‌نوازی تشکر می‌کنیم.  
 
وی افزود: ما این سفر را برای تعمیق دیالوگ سیاسی و توسعه روابط پارلمانی انجام دادیم.  
 
رئیس دومای دولتی فدراسیون روسیه تصریح کرد: روسیه به ایران به عنوان یک شریک مطمئن نگاه می‌کند و ایران را از عوامل موثر برای ثبات در منطقه و جهان می‌داند.  
 
وی تصریح کرد: در خصوص مسائل مشترک بین دو کشور مواضع مشترک یا مشابه وجود دارد و ما مخالف عملکرد غربی‌ها که عامل اصلی بحران در جهان هستند، هستیم و امیدواریم کشورها در دخالت در امور دیگران پرهیز کنند.  
 
وی گفت: در این مذاکره در مورد مسائل مختلف از جمله مواد مخدر، تروریست‌ها بحث کردیم و پیشنهاد دادیم ایران عضو ناظر پارلمانی سازمان امنیت شود.  
 
وی اظهار داشت: ایران می‌تواند به ثبات منطقه کمک کند و ما از آقای لاریجانی درخواست کردیم به روسیه سفر کنند.  
 
وی در ادامه اظهار داشت: روابط اقتصادی دو کشور ایران و روسیه در حال توسعه است و این موثر خواهد بود و ما در حوزه‌های مختلف از جمله نفت، گاز، انرژی هسته‌ای و کشاورزی در حال توسعه روابط هستیم.  
 
رئیس دومای دولتی فدراسیون روسیه ادامه داد: موضع ایران و روسیه در مورد تحریم غربی‌ها علیه کشورها یکسان است و تحریم‌ها فقط ابزاری برای شانتاژ سیاسی بوده و در حقوق بین‌الملل هیچ جایی ندارد.  
 
وی در پایان گفت: آماده مذاکره با کشورهای استخراج کننده نفت برای تثبیت قیمت نفت هستیم. 

انتهای پیام/ 

برچسب ها: رئیس ، دوما ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار