مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی از کاهش 15 تا 20 درصدی برداشت زعفران در مناطق سردسیر استان خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،محمدرضا قدسی، اظهار کرد: برداشت زعفران در مناطق سردسیر استان هنوز تمام نشده و در حال انجام است اما با توجه به بازدیدهای میدانی در این مناطق و کاهش شدید دما در هفته‌های گذشته، میزان برداشت این محصول تا حدودی کاهش یافته است.

وی افزود: اندام‌های مولد گل زعفران در اثر درجه حرارت پایین و طولانی مدت و نیز رسیدن دمای هوا به منفی 7 درجه دچار سرمای شدید شده و بارش برف و تگرگ و یخ زدگی لایه سطحی خاک، خروج گل را با مشکل مواجه کرده است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: شهرستان‌های بردسکن، خلیل‌آباد، کاشمر، گناباد و مه‌ولات از جمله مناطق گرمسیری هستند که برداشت گل زعفران در آنها به پایان نرسیده و هنوز نمی‌توان مجموع برداشت آن‌ها را اعلام کرد.

وی خاطرنشان کرد: برداشت گل زعفران در مناطق گرمسیری استان به تازگی آغاز شده و هنوز به اوج خود نرسیده است، بنابراین آمار دقیق میزان برداشت و کاهش یا افزایش آن تا نیمه آذر و همزمان با پایان یافتن زمان برداشت گل زعفران اعلام خواهد شد.

قدسی یادآور شد: شهرستان‌های تربت حیدریه، زاوه، نیشابور، چناران، مشهد و فریمان مناطق سردسیری هستند که مزارع زعفران آن‌ها تحت تاثیر هوای سرد کاهش یافته است.

وی بیان کرد: برخی زعفران‌کاران که آبیاری مزارع خود را در زمان زودتری آغاز کرده بودند، برداشت گل را نیز در زمان زودتری انجام داده، بنابراین با وقوع سرمای هوای در مناطق سردسیر دچار مشکل و خسارت نشدند.

انتهای پیام/م

منبع: ایسنا
برچسب ها: مشهد ، زعفران ، سردسیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.