«زنگ تاریخ» روز دوشنبه 26 آبان، به درس گرفتن از نهضت حضرت امام خمینی(ره) و پاسداری از آرمانهای بنیانگذار جمهوری اسلامی و انقلاب می پردازد.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شبكه دو، «زنگ تاریخ» روز دوشنبه 26 آبان، به درس گرفتن از نهضت حضرت امام خمینی(ره) و پاسداری از آرمانهای بنیانگذار جمهوری اسلامی و انقلاب می پردازد.

بنابر این گزارش؛ ناصر عبداللهی نگار با اعلام این خبر گفت: در برنامه امروز حجت الاسلام حمید روحانی درخصوص درس گرفتن از نهضت حضرت امام خمینی(ره) و پاسداری از آرمانهای بنیانگذار جمهوری اسلامی و انقلاب و اطلاع درست از تاریخ مباحثی را مطرح می‌كند. اینكه روشنگری امام و مقاومت و ایستادگی مردم باعث شد كه شاه نتواند ثروت ملت را به تاراج بدهد. از سویی امام هیچگاه بر اساس عواطف و احساسات تصمیم گیری نمی كردند و حكمی صادر نمی كردند حتی اگر آن حكم و اظهار نظر در مورد دشمنان می‌بود.

وی خاطرنشان كرد: مسجّل شدن شهادت سعیدی پس از گزارش آیت الله مطهری و آیت الله طاهری و صدور اعلامیه ای به این مناسبت توسط حضرت امام خمینی و برنامه ریزی برای ارسال این اعلامیه به ایران، از دیگر مباحث مورد بحث در این برنامه است. 

ناصر عبداللهی نگار تصریح كرد: پس از ایجاد موج شهادت سعیدی، رژیم به تكاپو افتاد كه فرزندان سعیدی را زیر چتر حمایت خود بگیرد تا راه پدر را دنبال نكنند. ارتباط تنگاتنگ شریعتمداری با رژیم شاه و كمك به آنها در جهت سركوب كردن انقلابیون در ماجرای فیضیه و تعطیلی آنجا نیز از دیگر مباحث مشروحه در این برنامه خواهد بود.

«زنگ تاریخ» كاری از گروه فرهنگ، تاریخ و هنر شبكه دو سیما و به كارگردانی و تهیه كنندگی ناصر عبداللهی نگار است كه مباحث تاریخی را به روایت حجت الاسلام حمید روحانی برای مخاطبان بیان می كند. این برنامه روزهای زوج ساعت 19:25 به روی آنتن شبكه دو می‌رود. 


انتهای پیام/ اس
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار