روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت از احتمال خریداری تعداد دیگری از جنگنده های اف - 35 آمریکا از سوی رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛ این روزنامه تعداد این جنگنده ها را 12 تا 15 فروند اعلام کرد که حدود نصف تعداد جنگنده هایی است که منابع دفاعی دو کشور پیشتر اعلام کرده اند. 

اسرائیل سال 2010 میلادی 19 فروند جنگنده اف - 35 را به ارزش دو میلیارد و 750 میلیون دلار از آمریکا خریداری کرد که قرار است حدفاصل سال های 2016 تا 2018 به این رژیم تحویل داده شود. 
بنا بر اعلام منابع ، موشه یعلون وزیر جنگ اسرائیل که ماه گذشته با آمریکا سفر کرده بود با قرارداد اولیه خرید 25 تا 31 فروند هواپیمای جنگی دیگر اف - 35 موافقت کرد که باید به تایید کمیته وزرای اسرائیل برسد. 

روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارونوت نوشت اکثر وزرا با خرید این تعداد جنگنده مخالفند و ترجیح می دهند میزان جنگنده هایی که این رژیم قصد دارد از آمریکا خریداری کند به 12 تا 15 فروند کاهش یابد. 

سخنگوی رژیم صهیونیستی درباره گزارش این روزنامه تاکنون اظهار نظری نکرده است.

یک مقام نظامی اسرائیل که خواست نامش فاش نشود این گزارش را نادرست خواند و به جزئیات بیشتری در این زمینه اشاره نکرد. 

یک مقام دیگر اسرائیل گفت کمیته وزرا که شامل بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و چهار عضو بلندپایه دیگر کابینه می شود تاکنون چهار بار به منظور گفتگو درباره خرید جنگنده های اف - 35 با یکدیگر دیدار کرده اند و دو بار مهلت زمانی تعیین شده برای تصمیم گیری در این زمینه به پایان رسیده است. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار