دکتر پیوندی در پیامی از همراهی و همکاری جامعه پزشکی در مرحله سوم طرح تحول سلامت و اجرای دقیق و صحیح مفاد کتاب تعرفه سلامت تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از (وب دا)؛ دکتر پیوندی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و رئیس سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ در این پیام آورده است: خوشبختانه موضوع سلامت جزو اولویتهای اول مسوولان عالی رتبه کشور در دولت تدبیر و امید قرار گرفته است  و با توجه به تاکیدات  مقام معظم رهبری بر حمایت از مردم در حوزه سلامت و تحقق این امر که مردم در هنگام بیماری دغدغه ای جز درد و رنج بیماری نداشته باشند؛ از ابتدای سال 93 با حرکتی جهادی ، فرهنگ سلامت در کشور تغییر یافت و به همت و عزم جدی دولت و مسوولان نظام سلامت طرح تحول نظام سلامت کلید خورد.

وی در این پیام خاطرنشان کرده است: طرح تحول سلامت، طرحی متعالی و مترقی است که با تدبیر دولت یازدهم پس از مدتها برنامه ریزی و کارشناسی علیرغم مشکلات موجود عملیاتی شد و هدف آن کمک و خدمت به مردم  برای ایجاد جامعه ای سالم و امیدوار سرشار از انگیزه و اعتماد و نشاط وپویایی است که با عزم راسخ در مسیر اعتلای کشور و دستیابی به مرجعیت علمی در منطقه و جهان گامهای استواری بردارند.

رئیس سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ در این پیام با بیان این کخه این طرح ملی با وجود مشکلات با حمایت مسوولان ارشد کشور و پیگیریهای مجدانه سکاندار نظام سلامت در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی آغاز شد و در واقع فرهنگی جدید در سلامت را با توجه به تاثیر بسزای این مهم در اقتصاد خانواده و جامعه پایه گذاری کرد، یآادآور شده است: شروع گام اول این طرح در بهار امسال، طلیعه جدیدی در فرهنگ سلامت کشورمان بود و  اجرای بسته های مختلف آن با کاهش هزینه های درمانی در مراکز دولتی و  رضایتمندی مردم همراه بود که باعث ایجاد امید و رضایت و نشاط در مردم دردمند و بیماران شد و تا حدودی تحقق عدالت در سلامت را که جزو آرمانهای انقلاب و امام راحل است را شاهد بودیم. در گام دوم نیز کارگزاران نظام سلامت در حوزه بهداشت عزم خود را جزم کردند تا تحولی جدید بیافرینند.

وی افزوده است: در گام سوم این طرح ،موضوع واقعی شدن تعرفه های خدمات سلامت که سالها مغفول مانده بود مدنظر قرار گرفت و با کارشناسی های مدبرانه و اصولی ، کتاب تعرفه گذاری مورد بازنگری قرار گرفت و در نهایت با ابلاغ این کتاب مرحله سوم طرح آغاز شد.

دکتر پیوندی با بیان این که با بازنگری کتاب ارزشهای نسبی خدمات سلامت و ابلاغ کتاب جدید پس از سالها  دغدغه های جامعه پزشکی و نارضایتی های آنان کاهش یافت و این کتاب جدید در واقع صیانت از حقوق جامعه پزشکی و مردم می باشد، تصریح کرده است: اجرای کتاب ارزشهای نسبی خدمات سلامت به منظور صیانت از حیثیت جامعه پزشکی و در جهت پاسداشت حقوق مردم و رعایت اخلاق مداری می باشد.

رئیس سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ خاطر نشان کرده است: خوشبختانه اکثریت قریب به اتفاق جامعه پزشکی حمایت خود را از اجرایی شدن این کتاب اعلام کرده و از آغاز این مرحله از طرح تحول سلامت در اجرای دقیق و صحیح مفاد آن نهایت همکاری و همراهی را داشته اند که این مایه افتخار و مباهات جامعه پزشکی کشور می باشد که همواره در تمامی صحنه های انقلاب و دوران دفاع مقدس حضوری پررنگ و تاثیرگذار داشته اند.

دکتر پیوندی در ادامه این پیام ضمن سپاسگزاری از همکاری تمامی اعضای جامعه خدوم پزشکی کشور در بخشهای خصوصی و دولتی که با اجرای کتاب جدید تعرفه ها در راستای صیانت از حقوق مادی و معنوی همکاران و مردم گام برمی دارند خاطرنشان کرده است تلاشهای چجامعه پزشکی نویدبخش جامعه ای سالم و با نشاط متشکل از افرادی سالم، پویا، شاداب و امیدوار خواهد بود که می توانند کشور را به اوج افتخار و اعتلا رسانده و زمینه ساز مرجعیت ایران در جهان اسلام باشند.

وی در پایان اظهار امیدواری کرده است: تلاش های صادقانه و بی‏شایبه شما همکاران ارجمند در این راستا مرضی رضای پروردگار قرار گرفته و اعتبار و کرامت و عزت جامعه پزشکی را به ارمغان آورد و با مشارکت فعال شما عزیزان، مرحله سوم طرح تحول نظام سلامت نیز با موفقیت اجرا شود و شاهد ارتقای کیفیت خدمات پزشکی و جلب رضایت مردم و جامعه پزشکی باشیم.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار