دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: توطئه‌ای که در جهان اسلام به نام تکفیری‌ها ایجاد شده ناشی از حمایت آمریکا از آن‌هاست و این دو باهم همراه هستند.

به گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران اعزامی به سوسنگرد، "محسن رضایی" دبیر مجمع تشخیص مصلحت‌نظام در سی‌وچهارمین سالگرد بزرگداشت شکست حصر سوسنگرد که در شهرستان دشت‌آزادگان برگزار شد، اظهار داشت: دشت آزادگان و سوسنگرد به نام شهر شهادت شهرت یافته و نشان می‌دهد در این شهر حادثه بزرگی رخ داده است.
 
وی افزود: باید اعتراف کنیم که مقاومت و فداکاری‌ها و شهادت مردمان این شهر نمایان شده است.   

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اعلام کرد: توطئه‌ای که در جهان اسلام به نام تکفیری‌ها ایجاد شده ناشی از حمایت آمریکا از آن‌هاست و این دو با هم همراه هستند.   
 
رضایی با اشاره به جنایت‌ تکفیری‌ها و حمایت آمریکا از این گروهک‌های تروریستی اظهار داشت: داعش یک فرد ناشناخته به نام البغدادی را می‌آورد و سر اسیران را می‌برد و باید گفت داعشی‌ها غیرت و دین ندارند و حداقل جرأت داشته باشند، چرا که شجاعت به اسیر کشی نیست و آن‌ها به این وسیله تفرقه افکنی می‌کنند.
 
وی با اشاره به اهمیت مقاومت سوسنگرد گفت: در استان مازندران در هر شهر یک خیابان به نام سوسنگرد نام‌گذاری شده است و موزه تبریز هم به نام سوسنگرد نام‌گذاری شده و امیدواریم بخشی از زحمات مردم این شهر را جبران کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به نقش‌آفرینی انقلاب اسلامی در بیداری اسلامی در منطقه و خشم استکبار از این موضوع افزود: جنگ در امتداد انقلاب بود و اگر انقلاب پیروز نمی‌شد، جنگ تحمیلی و این همه حمله ناجوانمردانه به انقلاب و نظام نمی‌شد.

وی ادامه داد: قبل از انقلاب بسیاری از قیام‌های منطقه از سوی آمریکا سرکوب شد و پادشاهان و ملوکان منطقه به عنوان غلام حلقه به گوش آمریکا عمل کردند و حال آنکه انقلاب اسلامی این موضوع را نفی کرده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تحریک صدام از سوی استکبار و آغاز جنگ تحمیلی و توطئه‌های دشمنان از طریق تبلیغات، تفرقه و استبداد تأکید کرد: امام خمینی(ره) همه این معادلات را به هم ریختند و اتحاد و انسجام شکل گرفت و اولین کسانی که ایستادند شهید علی هاشمی و شهید هاشمی‌ها بودند که پوزه صدام رابه خاک مالیدند.

وی با اشاره به این که وقتی جنگ شد در روزهای ابتدایی جنگ، لشکر 5 و لشکر 9 عراق از جبهه‌های مختلف به مناطق بستان، تپه‌های الله‌اکبر و حمیدیه حمله کردند، تصریح کرد: در روزهای اول جنگ سوسنگرد آزاد شد، اما پس از 40 روز ارتش بعثی عراق، بستان را تصرف کرد و دوباره سوسنگرد محاصره شد ولی این شهر تیر خلاص را زد و اجازه نداد اهواز سقوط کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که آیت‌الله مدنی خدمت امام(ره) رفت، اظهار داشت: ایشان گفتند مردم سوسنگرد در محاصره هستند و امام(ره) فرمودند سوسنگرد باید تا فردا آزاد شود و مقاومت نیروها باعث شد تا یکی از بهترین پیروزی‌ها در شرایط سخت ایجاد شود.

وی ادامه داد: این آزادی تیر خلاصی به صدام بود و با این پیروزی اهواز برای همیشه نجات پیدا کرد و ارتش بعثی عراق پس از شکست در سوسنگرد هیچ‌گاه به ایران حمله نکرد و مقاومتی که انجام شد نشان داد کار بزرگی صورت گرفته است.

رضایی با اشاره به توطئه ایجاد تکفیری‌ها و نقش‌آفرینی این گروه به عنوان عامل آمریکا گفت: علمای بزرگ الازهر و ایران، تکفیری‌ها را طرد کرده‌اند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به ظلم تکفیری‌ها و نیز حمایت جمهوری اسلامی ایران از کشورهای منطقه خاطرنشان کرد: از آیت‌الله جزایری و دیگر علما می‌خواهیم داعش را رسوا کنند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار