حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد در این مراسم با بیان اینکه جایگاه این مجمع در میان نهادهای بین‌المللی فاخر است، گفت: در مجمع مجالس آسیایی آخرین تصمیمات اتخاذ شده در کمیته‌های تخصصی بررسی و به تصویب نهایی خواهد رسید

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران به نقل از خانه ملت، مراسم گرامیداشت سالروز تاسیس مجمع مجالس آسیایی عصر امروز (دوشنبه، 26 آبانماه) با حضور سفرا و نمایندگی‌های خارجی مستقر در تهران و همچین با حضور اسماعیل جلیلی و عوض حیدرپور شهررضائی، نمایندگان مجلس و سید محمد هادی نژاد حسینیان دبیر مجمع مجالس آسیایی و حسین شیخ الاسلام مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل برگزار شد.
 
حجت الاسلام سید محمد حسن ابوترابی‌فرد، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در ابتدای این مراسم ضمن خیرمقدم به میهمانان گفت: 23 آبانماه سال 85 با همت نمایندگان مجلس دوره هفتم و با حمایت روسای پارلمان کشورهای آسیایی به ویژه پاکستان،‌ فیلیپین،‌ تایلند و سایر پارلمان‌های آسیایی مثل چین و روسیه و همچنین با همکاری نزدیک رئیس مجلس وقت فیلیپین فرصتی فراهم شد تا انجمن مجالس آسیایی در تهران با ارتقاء و تصویب اساسنامه‌ها و حضور 40 پارلمان کلیدی از قاره کهن به مجمع مجالس آسیایی (APA) ارتقاء یابد.
 
وی افزود: سپس با همکاری دوستان دانشگاهی به خصوص اساتید حقوق دانشگاه تهران و رایزنی با پارلمان‌های عضو انجمن مجامع آسیایی اساسنامه این نهاد آسیایی به عنوان نخستین نهاد سیاسی قاره آسیا به تصویب رسید.
 
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همکاران من در پارلمان‌های آسیایی عضو APAدر سال دوم به این نتیجه رسیدند که باید دبیرخانه دائمی در یکی از کشورهای عضو تاسیس کند که در نهایت اعضای حاضر در نشست تهران در سال 86 تهران را به عنوان مقر دبیرخانه مجمع مجالس آسیایی برگزیدند و به اتفاق آراء با دبیر کلی نژاد حسینیان موافقت کردند.
 
حجت الاسلام ابوترابی‌فرد در ادامه با اشاره به کارنامه درخشان و ارزشمند نژاد حسینیان، گفت: مدیریت‌های اجرایی کلان وی در کشور و حضور در سازمان ملل به عنوان نماینده ایران شناخته شده بود که طی 8 سال گذشته نیز توانست با مشارکت و همکاری کارشناسان ارشد وزارت خارجه و دیپلمات‌های خارجی سفارتخانه‌های عضو APAفعالیت‌های موفقیت آمیزی داشته باشد.
 
وی افزود: امروز این نهاد آسیایی دارای جایگاهی فاخر و برجسته در قاره آسیا و در میان نهادهای بین المللی است.
 
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اکنون کشور دوست و همسایه پاکستان که خود جزو موسسین بود امروز ریاست دوره‌ای نهاد APAرا عهده‌دار است که طی روزهای آتی مجمع عمومی را نیز در لاهور پاکستان با مشارکت پارلمان‌های عضو برگزار خواهد کرد.
 
حجت الاسلام ابوترابی‌فرد در پایان خاطرنشان کرد: طی این نشست آخرین تصمیمات اتخاذ شده در کمیته‌های تخصصی سیاسی، اقتصادی و اجتماعی بررسی شده و به تصویب نهایی خواهد رسید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار