یک روانشناس گفت: تنبیه کودکان به صورت محرومیت توصیه می شود اما این محرومیت باید به نسبت کار کودک و با تشویق کار درست او همراه باشد.

ربابه غفار تبریزی در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، با اشاره به اینکه تنبیه کودکان به صورت محرومیت توصیه می شود و نباید به شکل خشونت باشد افزود: باید به کودکی به بسیار سر و صدا می کند گفته شود که 5 دقیقه بنشیند اما بچه ای که نافرمانی کرده اما شلوغ کاری نمی‌کند باید او را از چیزهایی که دوست دارد محروم کرد.
 
وی اظهار داشت: محرومیت باید به نسبت کاری که کودک انجام می دهد صورت گیرد منتهی بهتر است با تشویق کار درست همراه باشد به عنوان نمونه برای پیشرفت او از تشویق و یک تنبیه استفاده کرد و در این صورت محرومیت می تواند یک جایگزین مناسب برای تنبیه بدنی کودک به شمار رود.
 
تبریزی تصریح کرد: برای تنبیه  کودک نباید مسئولین را از او سلب کرد زیرا با این کار او یاد می گیرد برای فرار از مسئولیت خود کار بدی انجام دهند تا تنبیه شود و در حین آن استراحت کند که موجب می شود او تنبل و بی مسئولیت بار آید.
 
وی اظهار داشت: تنبیه کودک امری ضروری است اما نباید با خشونت و بهصورت ضرب و شتم انجام گیرد و برای این عمل باید به سن و توانای جسمی و ذهنی کودک توجه کرد و او را بهدلیل کاری که درک آن را ندارد تنبیه نکرد.
 
این روان شناس خاطر نشان کرد: می توان برای تنبیه  کودکان از جایگزین کردن رفتار صحیح به جای رفتار اشتباه استفاده کرد و هنگامی که کودک به جای کار اشتباه کار درست را انجام داد او را تشویق کرد و به او جایزه داد.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: محرومیت ، تنبیه ، کودکان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار