ساخت و ساز بی‌رویه در کلاردشت ناقوس مرگ یکی از جنگل‌های بی‌نظیر دنیا را به صدا درآورده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران؛ ساخت و ساز بی‌رویه در کلاردشت ناقوس مرگ یکی از جنگل‌های بی‌نظیر دنیا را به صدا درآورده است.

از لحاظ توپوگرافی منطقه کلاردشت محدوده‌ای است در محاصره کوه که در عین حال در ارتفاع بالایی از سطح دریا قرار دارد می‌توان چنین تصور کرد که شهر کلاردشت همچون قلعه‌ای مرتفع و محصور، پناهگاهی طبیعی و سخت گذر است و همین امر در طول تاریخ بدان موقعیتی خاص بخشیده است و آن را از مناطق دیگر متمایز ساخته است، به طور کلی کلاردشت دشتی بر فراز کوه‌هاست.

اما این کوه‌ها هم‌اکنون با لودر در حال صاف شدن با سطح زمین هستند چرا که ساخت و ساز بی‌رویه در این مناطق باعث شده که حال و هوای کوهستانی آن به شدت کاسته شود.

منظره بکر کلاردشت که همواره با دیدن جنگل در ذهن هر شخصی تداعی می‌شود هم‌اکنون با دستکاری‌های بشر تبدیل به یک مجتمع ویلایی شده و رنگ و بوی طبیعت در حال رخت بر بستن است.

افراد متمول از جمله کسانی هستند که با ثروت هنگفت خود در این منطقه که زمانی طبیعتش شهره عام و خاص بود ضربات فراوانی به آن وارد کرده‌اند و هم‌اکنون منظره اصلی کلاردشت به جای درخت و کوه‌های سر به فلک کشیده تبدیل به ویلاهایی شده که اگر هوا و هوس دارندگان ثروت نبود در عدم نظارت مسولان این ساخت و ساز‌ها انجام نمی‌شد.

در ذیل برخی از تصاویر وضعيت اين روزهاي کلاردشت را مشاهده می‌کنید.



















انتهاي پيام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.