آثار تاریخی استان آذربایجان غربی در صورت مرمت اصولی مشمول پرداخت عوارض تغییر کاربری نخواهند شد.

"جلیل جباری" مدیر کل میراث فرهنگی استان آذربایجان غربی در خصوص همکاری این اداره کل با شهرداری و شورای اسلامی در بخش فرهنگی و حفظ آثار تاریخی استان در گفتگو با خبرنگار میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران گفت: جلساتی مشترک میان دو نهاد اجرایی شهرداری و شورای اسلامی شهر با اداره کل میراث استان آذربایجان غربی تا کنون انجام شده که میراث فرهنگی به منظور حذف عوارض، بازسازی، احیا، تعمیر و نگهدابری و معرفی بهتر آثار تاریخی و صیانت از آثار تاریخی استان پیشنهاداتی را مطرح کرد که این تفاهم‌نامه در حال طی شدن و بررسی اصول و ضوابط قانونی آن است.

وی ادامه داد: این استان کثرت آثار تاریخی ابنیه و محوطه‌های باستانی تاریخی جزء 10 استان برتر کشور است که با این وجود استان آذربایجان غربی در عرصه داشته‌های تاریخی همچنان نزد بسیاری از هموطنان ناشناخته مانده است.

جباری افزود: هدف از این همکاری فرهنگی حمایت از صاحبان آثار تاریخی و حمایت از بخش خصوصی در راستای ضوابط و اصول تعریف شده به منظور حفظ آثار تاریخی و معرفی آسان به گردشگران است.

مدیر کل میراث آذربایجان غربی اظهار داشت: در حال پیگیری هستیم تا علاوه بر شهرستان ارومیه در شهرهای تاریخی استان نظیر ماکو، تکاب، خوی، به بخش گردشگری و اقامتی توجه بیشتری شود.

جباری تاکید کرد: اگر تفاهم‌ همکاری با شورای شهر و شهرداری پس از طی شدن روال اداری و قانونی انجام شود آثار تاریخی که پس از مرمت و تغییر کاربری درست و اصولی با رعایت حس فضایی گذشته مشمول پرداخت عوارض تغییر کاربری نخواهد شد.

وی تصریح کرد: اداره کل آموزش و پرورش استان نیز پیشنهاد داده‌ایم تا یک روز را برای بازدید از موزه‌ها برای دانش‌آموزان اختصاص می‌دهد.

این مقام مسئول عنوان کرد: کثرت آثار تاریخی و پراکندگی این استان را می‌تواند به شناخت بیشتر شهرستانهای استان کمک کند.

مدیر کل میراث فرهنگی آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: میراث فرهنگی در چارچوب وظایف قانونی و تعریف شده کار خود را انجام خواهد داد،‌ تا بتوانیم عملکرد خود را علاوه بر حفظ آثار تاریخی به جذب گردشگر و معرفی آداب و رسوم داشته‌های فرهنگی تاریخی استان داشته باشیم.


انتهای پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار