معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: کشاورزی پیشرفته بر استفاده درست و مدیریت یافته از نهاده‌های درون مزرعه‌ای و طبیعی مانند کود سبز، کود حیوانی، بقایای گیاهی، تناوب زراعی و کشت مخلوط و درنهایت تولید محصول سالم و با کیفیت تاکید دارد.

ایوب ایرانی فام در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز افزود: افزایش بهره وری در استفاده صحیح از نهاده‌هایی نظیر آب، کود و سموم با مصرف مطلوب، بهینه و ضروری دور از انتظار نخواهد بود.

وی با اشاره به مساعد بودن صادرات محصولات کشاورزی سالم تصریح کرد: اشتیاق به مصرف محصولات کشاورزی سالم، به دلیل نگرانی‌های روز افزون از آلودگی‌های محصولات رایج و محیط زیست، رو به افزایش بوده و این نوع محصولات تولیدی از بازار صادراتی خوبی نیز برخوردار شده است.

ایرانی فام ادامه داد: تولید محصول باکیفیت در سطح باغات و مزارع را می‌توان به نوعی با سربلندی و موفقیت در مدیریت جهادی مرتبط دانست.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی یادآور شد: بخش کشاورزی یکی از مهم‌ترین بخش‌های اقتصادی کشور است، به‌ طوری ‌که حدود 18 درصد تولید ناخالص ملی، 25درصد اشتغال، تأمین 85 درصد غذای جامعه، 25 درصد صادرات غیرنفتی و 90 درصد مواد اولیه‌ مورد استفاده در صنعت را فراهم می‌کند.

وی اظهار داشت: : توجه بیشتر در تغذیه درختان و استفاده بهینه در کودهای ریزمغذی، همچنین نوع مدیریت و کنترل آفات و بیماری‌ها قطع به یقین محصولاتی باکیفیت را برای زارعان و باغداران پدیدار خواهد کرد.

ایرانی فام تاکید کرد: استفاده از نهاده‌های کیفی، علاوه بر تحقق بخشی به توسعه کشاورزی، درآمد تولیدکنندگان از محل تولید محصول را به نحو شایسته‌ای بهبود می‌بخشد.
 
انتهای پیام/ش
برچسب ها: کود ، حیوانی ، کشورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.