برای شروع پروسه درمان، دو مطلب با اهمیت وجود دارد یکی تشخیص علت پیدایش بیماری و دیگری ارائه راههای درمانی مؤثر و جدید است که اولویت سنجی اهمیت زیادی در بهبودی فرد دارد.

دکتر ایرج خسرونیا، فوق تخصص گوراش و کبد درگفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: اولویت سنجی در انتخاب روش درمانی یا تشخیص بیماری با پزشک و شرایط بیمار است.
در شرایطی که یک بیمار با شرایط اورژانس مثل خونریزی شدید یا سکته مغزی و یا حملات قلبی مواجه می‌کند و یا علائمی دارد که خبر از سکته می‌دهد، اولویت با درمان است یعنی پزشک اول باید علائم اولیه را رفع کند و وقتی بیمار به شرایط ثابت رسید، اقدام به تشخیص علت پیدایش مشکل کنند.

وی در ادامه گفت: اگر شرایط فرد اورژانسی نباشد، اولویت با تشخیص بیماری است و از آنجایی که تشخیص درست و به هنگام نقش مهمی در انتخاب روش درمانی مناسب دارد، معاینه دقیق بیمار و گرفتن شرح حال کامل از بیمار کمک زیادی به پزشک در تشخیص بیماری و در نهایت انتخاب روش درمانی مناسب دارد.

دکتر خسرونیا گفت: از آنجایی که علائم بسیاری از بیماریها در شرایطی خاص شباهت به هم دارد، ممکن است پزشکان دچار تشخیص غلط شوند، به عنوان مثال، بعضی مشکلات معده ، علائمی شبیه مشکلات قلبی دارند که مهارت و تشخیص وضعیت، اهمیت زیادی در درمان مناسب و به موقع دارد.
ضمن اینکه با تشخیص درست، دیگر نیازی به تشخیص‌های گوناگون و تجویز داروهای مختلف برای رسیدن به نتیجه نیست.

وی در پایان گفت: روشهای درمانی در تمام دنیا تقریباً شبیه هم است و درمانها در تمام دنیا حداکثر با 2-1 سال تفاوت در روشها ارائه می‌گردد، ضمن اینکه در ایران جدیدترین روشهای تشخیص درمانی وجود دارد.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار