خبرگزاری ریانووستی در گزارشی نوشت: ایران و گروه پنج به اضافه یک به عقد قرارداد بر سر برنامه هسته ای تهران نزدیک شده اند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، خبرگزاری ریانووستی نوشت: مذاکرات درباره برنامه هسته ای ایران بین جمهوری اسلامی و شش قدرت جهان روز سه شنبه در وین در تلاش برای امضای توافقی تا قبل از ضرب الاجل خود-تحمیلی 24 نوامبر آغاز شده است. 

نمایندگان دیپلماتیک ایران و گروه پنج به اضافه یک، شامل آمریکا ، آلمان ، انگلیس ، فرانسه ، چین و روسیه برای دور نهایی این مذاکرات در وین گردهم آمده اند تا با تهران بر سر برنامه هسته ای ایران که این کشور آن را صلح آمیز می داند به توافقی جامع برسند. 

اگر این توافق به دست آید، به پیچیده‌ترین مناقشه در عرصه سیاست جهان در قرن بیست و یکم پایان خواهد داد. 

طرف های درگیر مذاکرات می گویند دستیابی به توافق جامع امکان پذیر است. شبکه صدای آمریکا گزارش داد بی اعتمادی علت اصلی ناکامی مذاکرات مقدماتی اخیر میان جان کری وزیر امور خارجه آمریکا ، کاترین اشتون نماینده دیپلماتیک اتحادیه اروپا و محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران بود. 

طبق گزارش خبرگزاری فرانسه ، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا یکشنبه گذشته گفته بود: هنوز شکاف بزرگی وجود دارد. ما ممکن است نتوانیم به توافق برسیم.

دور نهایی مذاکرات هسته ای کمتر از یک هفته قبل از پایان ضرب الاجل 24 نوامبر ، که طرف ها به صورت داوطلبانه تعیین کرده اند ، انجام می گیرد. پیش از این یک توافق اولیه در 24 نوامبر سال 2013 به دست آمده بود. 





انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار