جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: بدون تردید دفاع مقدس خاستگاه مدیریت جهادی و یکی از ریشه‌های مدیریت جهادی دفاع مقدس است که آزادسازی سوسنگرد یکی از جلوه‌های آن است.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران، امیر سیدعبدالرحیم موسوی جانشین فرماندهی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم اختتامیه سومین همایش هم اندیشی و تحلیل سلسه عملیات‌های غرب خوزستان با محوریت عملیات آزادسازی سوسنگرد که در دانشگاه فرماندهی و ستاد آجا (دافوس) برگزار شد ضمن بیان این که با برگزاری این همایش‌ها یاد و خاطره شهدا زنده می‌شود، اظهار داشت: یکی از فواید دیگر برگزاری این چنین همایش‌هایی استخراج نکات ناب علمی از این مباحث است که در همایش اخیر بنده با مطالعه نزدیک به 60 مقاله علمی توانستم نکات مهمی را استخراج کنم.

وی تصریح کرد: یکی از نکات رفع محکومیت از جنگ کلاسیک بود زیرا عملیات آزادسازی سوسنگرد کاملا کلاسیک بود که ما توانستیم در آن به نتیجه دلخواه برسیم البته دیگر عملیات‌ها هم چون بیت المقدس، طریق‌القدس،‌ والفجر 8 و ثامن‌الائمه نیز از جمله عملیات‌های کلاسیک هستند و اگر عده‌ای خلاف این را بگویند شاید تعریف سلیقه‌ای از جنگ کلاسیک داشته‌اند.

جانشین فرمانده ارتش با بیان این که فرماندهی و مدیریت جنگ آمیزه‌ای از علم و هنر است، بیان داشت: اگر کسی بخواهد منکر علمی بودن فرماندهی جنگ شود نزدیک به سه چهارم قوه عاقله جنگ را نفی کرده است و خلاقیت، ابتکار، نوآوری و منعطف بودن نیز بخشی از هنر جنگ است که هیچ منافاتی با علم در جنگ ندارد.

امیر موسوی به بیان نکته بعدی از نکات سال‌های اولیه جنگ پرداخت و گفت: رفع مظلومیت از سال‌های نخست جنگ یکی از نکات مهم است زیرا با انجام عملیات‌های تاثیرگذار و قطعی توانستیم روند رو به پیروزی جنگ را سامان دهیم و از 150 عملیات مختلف انجام شده در همان سال‌های  نخست جنگ تعداد قابل توجهی موفقیت 100 درصد داشته‌اند.

وی تاکید کرد: به همان دلیلی که ما می‌گوییم در اخر جنگ پیروز بوده ایم به همان دلیل هم می‌توان گفت که سال اول جنگ را نیز با موفقیت پشت سر گذاشته‌ایم و اگر سال‌های جنگ را همچون پازل بدانیم پیروزی‌های اول جنگ به تکمیل شدن  این پازل کمک بسزایی کرده است.
 
امیر موسوی با بیان این که بعضا فکر و ادعای غیر منطقی و غیر مستدلی ایجاد می‌شود که سال نخست جنگ را کم رنگ جلوه می‌دهند اظهار داشت: در همان سال نخست جنگ آزادسازی سوسنگرد موفقیت بزرگی برای ما بود و این یک عملیات موفق آمیز و پیروزمندانه‌ای بوده که این ادعای غیرمنطقی‌ای که سال اول جنگ را کم‌رنگ جلوه می‌داده را باطل می‌کند.

جانشین فرمانده کل ارتش با اشاره به یکی از بیانات مقام معظم رهبری تصریح کرد: فرمانده معظم کل قوا فرموده‌اند که دفاع مقدس به این مملکت آبرو داده است از همین رو ما باید بدانیم این آبرو قطره قطره جمع شده است و ارتش از 28 اسفند سال 57 به قصد دفاع از انقلاب اسلامی به طرف سنندج حرکت کرد و برای ما دفاع از آن جا شروع شد چرا عده‌ای در تلاشند که این آبرویی که قطره قطره جمع شده است را سطل سطل دور بریزند.

وی با بیان این که ما باید قدردان خون و فداکاری شهدا باشیم گفت: 3 دهه است که سود خون‌های ریخته شده، تلاش‌ها و مجاهدت‌های رزمندگان را می‌دهیم که به همین دلیل است که در جهان کشوری با ثبات و امنیت کاملی را داریم که تمامی این ها به واسطه 8 سال دفاع مقدس ایجاد شده است.

امیر موسوی به بیان جلوه‌هایی از مدیریت جهادی پرداخت و اظهار داشت: در تجلی مدیریت جهادی باید به سراغ مقام معظم رهبری برویم زیرا ایشان یکی از نظریه‌پردازان این موضوع هستند و باید بدانیم بدون تردید دفاع مقدس خاستگاه مدیریت جهادی است و یکی از ریشه‌های مدیریت جهادی دفاع مقدس است که آزادسازی سوسنگرد یکی از جلوه‌های ان  است.

جانشین فرمانده کل ارتش ادامه داد: مدیر جهادی کسی است که با اراده بزرگ و با تلاشی بی‌وقفه و تا سرحد توان کار خود را پیش می‌برد و به آینده و دور دست‌ها می‌نگرد.

امیر موسوی در پایان خاطرنشان کرد: فرمان حضرت امام (ره) در مورد شکستن حصر سوسنگرد و آزادسازی این شهر نقش بسزایی داشت و مشورت شهید فلاحی و کمک مرحوم امیر قاسمی در آزادسازی سوسنگرد همان کار درستی بود که  انجام شد و پاداش خداوند که آزادسازی بود به آنها تعلق گرفت.

انتهای پیام/
برچسب ها: ارتش ، آزادسازی ، سوسنگرد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار