معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 10 از برگزاری همایش دیابت و مشارکت های اجتماعی در مجتمع‌ فرهنگی و هنری شهید حبیب غنی‌پور خبر داد.

سید جواد حسینی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 10 در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: رویکرد مدیریت شهری علاوه بر مسئولیت‌های محوله و زیبا سازی شهر، تامین سلامت شهروندان و کاربران شهر است که از اهمیت و ارزش ویژه‌ای برخوردار است و در مقوله درمان به حوزه‌های متولی امر برمی گردد.
وی افزود: این همایش با حضور رضا قهرمانی معاون پیشگیری اداره کل سلامت شهرداری تهران مسئولان اجرایی و اعضای کانون های دیابت منطقه در سالن اجتماعات مجموعه فرهنگی و هنری شهید حبیب غنی‌پور برگزار می شود.
 
حسینی با بیان این که محور توسعه پایدار، انسان سالم است و در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد ،تصریح کرد:‌نتایج آمار سنجش عدالت حاکی از وجود 13درصد دیابتی در شهروندان است و این سونامی پیش بینی شده در آینده گریبان گیری سلامت شهروندان می شد که این امر ضرورت برنامه ریزی جدی و اطلاع رسانی و آموزش در حد وسیع را تبیین می‌کند.
 
وی خاطر نشان کرد: بر همین اساس اداره سلامت منطقه با هدف ارائه خدمات اجتماعی سلامت محور، آموزش همگانی، فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در خصوص پیشگیری از بیماری دیابت تمهیدات و برنامه‌های گوناگونی را با تاکید بر بهره گیری از مشارکت داوطلبانه شهروندان به صورت محله‌ای در دست اجرا دارد.
 
حسینی با تاکید بر انجام ورزش و پیاده روی و استفاده از تغذیه مناسب برای کنترل دیابت و پیشگیری از آن گفت:‌ نصب وسایل ورزشی در تمام بوستان‌های سطح منطقه و راه اندازی ایستگاه‌های تندرستی، برگزاری کارگاه‌ها و کلاس های آموزشی در سرای محلات، برگزاری جشنواره‌های غذای سالم برای الگو سازی مناسب غذا از اقداماتی است که منطقه برای حفظ سلامت شهروندان اجرا کرده است.
 
 
گفتنی است؛ در این برنامه دکتر منشادی متخصص غدد و هیئت علمی دانشگاه ناجا پیرامون علل و عوامل بروز بیماری و راه‌های پیشگیری از آن سخنرانی می‌کنند و در پایان هم از دبیران کانون‌های دیابت منطقه تقدیر به عمل می آید و از شرکت کنندگان در این برنامه تست قند خون گرفته می شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: مدیریت ، شهری ، دیابت ، شهردار ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار