سید محمد مهدی میرزایی معاون ترافیک و حمل و نقل منطقه 4 در گفتگو با
خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،گفت:خط 3مترو با طول تقریبی 34کیلومتر از شمال شرق تهران شروع و با گذر از بزرگراههای غرب پایتخت ادامه خواهد داشت و از این خط به عنوان طولانی ترین و پر ترددترین خط متروی خاور میانه نام برده شده است.
میرزایی ادامه داد:بر همین اساس پوشش منطقهای این خط در محدوده منطقه 4 با جا نمایی 4ایستگاه مد نظر قرار گرفته شده که در این بین ایستگاه تقاطع بزرگراه صیاد شیرازی و خیابان گیلان از اهمیت ویژهای برخوردار است.
وی با بیان این که این ایستگاه بر اساس برآوردهای انجام شده در بین ایستگاه بر تقاضای خط 3است افزود: دسترسی به محدودههای میدان هروی و پاسداران از طریق این ایستگاه صورت خواهد گرفت که از این رو توسعه و ساخت خط 3مترو در منطقه 4 شهر تهران جایگاه ویژهای برای شهروندان منطقه خواهد داشت.
معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه 4تصریح کرد:در همین راستا معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه جهت بهبود و افزایش عملکرد سامانه حمل و نقل ریلی از یک سو و کاهش بار ترافیکی محدوده و دسترسی شهروندان از سوی دیگر، اقدامات ویژهای را در دستور کار قرار داده است.
میرزایی برآورد نیازها و تقاضاهای سفر را از جمله اقدامات منطقه در راستای توسعه خط 3مترو اعلام کرد و گفت: هدف از این اقدامات شناسایی بالقوه عوارض احتمالی ایجاد شده در سطح محدوده و در نظر گرفتن راهکارها برای کاهش سفر با وسایل نقلیه شخصی و پوشش نیازهای این حوزه است.
وی طراحی و ایجاد فیدر تغذیه کننده حمل و نقل همگانی را از دیگر فعالیتهای این حوزه عنوان کرد و افزود: به منظور کاهش عواض ترافیکی محدوده ایستگاهها، معاونت حمل و نقل و ترافیک ضمن بررسی نیازهای شبکه حمل و نقل عمومی برای افزایش پوشش دسترسی به ایستگاههای مذکور، با تحریف مسیرهای جدید و اصلاح مسیرهای موجود، برنامه ریزیهای لازم برای سهولت دسترسی به خط 3مترو در قالب ایجاد پایانه و اصلاح خطوط تاکسیرانی در محدوده را در دستور کار قرار داده است.
میرزایی به ارائه تسهیلات مورد نیاز ترافیکی در این حوزه اشاره کرد و گفت:به منظور مدیریت تقاضای سفر در سطح منطقه و ارتقای دسترسی به ایستگاههای مختلف محدوده خط 3مترو معاونت ترافیکی منطقه ضمن ارزیابی نیازهای پارکینگ هر ایستگاه در حوزه نفوذ آن اقدام به تهیه طرح، برآورد و جانمایی نموده است.
معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه 4 در پایان خاطر نشان کرد: همچنین مدیریت ترافیکی منطقه اصلاح هندسی معابر بلا فاصل مجاور ایستگاهها را به طور جدی مد نظر قرار داده و در خصوص طرحهای اصلاحی، با در نظر گرفتن جزئیات مربوط به جانمایی مبلمان ترافیکی اهتمام ورزیده است.
انتهای پیام/