قائم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر به اعلام آخرین آمار از جمع‌آوری و درمان معتادان متجاهر در کشور پرداخت و گفت: پیگیر اعطای وام خوداشتغالی به معتادان بهبودیافته هستیم که امیدواریم سریعاً به نتیجه برسد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،علیرضا جزینی گفت به اقدامات انجام شده برای جمع‌آوری و درمان معتادان متجاهر پرداخت و گفت در مجموع 70 هزار معتاد متجاهر در سطح کشور از سال 90 تاکنون جمع‌آوری شده‌اند که 15 هزار از این آمار مربوط به امسال است.

وی افزود: بیشترین معتادان جمع‌آوری شده مربوط به استان تهران هستند که شمار آن‌ها در هفت ماهه اول امسال به 30 هزار نفر رسید و 40 درصد از این آمار را به خود اختصاص داد.

قائم‌مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان این‌که ماهانه 740 نفر معتاد متجاهر را از سطح کشور جمع‌آوری می‌کنیم گفت: برای ساماندهی این معتادان در تهران هفت میلیارد تومان هزینه‌ کرده‌ایم.

جزینی ادامه داد: از میان افراد معتاد جمع‌آوری شده 46 درصد سابقه پذیرش در مراکز درمانی ما دارند. 61 درصد از این آمار یک مرتبه، 26 درصد دو مرتبه، هشت درصد سه مرتبه و حدود پنج درصد از آن‌های بیش از سه مرتبه به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند.

جزینی در ادامه درباره پرداخت وام به معتادان بهبود یافته نیز اظهار کرد: پرداخت وام خوداشتغالی به معتادان بهبودیافته را از طریق صندوق مهر امام رضا (ع) پیگیری می‌کنیم و امیدواریم سریعاً به نتیجه برسد.

جزینی با اشاره به این‌که وام خوداشتغالی تا سقف 10 میلیون تومان در نظر گرفته شده که البته هنوز قطعی نیست اظهار کرد: مذاکرات اولیه صورت گرفته اما یکی از مشکلات اصلی ما این است که پرداخت وام نیازمند تضمین است و بانک‌ها برای بازگشت وام تضمین می‌خواهند. در حالی که برخی از این معتادان نمی‌توانند ضمانتی در این خصوص به طور قطعی داشته باشند. یکی از راهکارهای در نظر گرفته شده این است که وام‌ها را به افراد ندهیم بلکه به کارگاه‌ها و مؤسسات ارائه شود تا بتوانند به معتادان بهبود یافته کمک کرده و برای آن‌ها شغل ایجاد کنند.

منبع: ایسنا
برچسب ها: وبگردی ، معتادان ، وام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.