داشتن یک فرم بدنی مناسب و یک بدن قوی برای هرکس مایه غرور است، اما ورزشکارانی در سطح حرفه‌ای به این موضوع با چشم مرگ و زندگی نگاه می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، ورزشکاران رشته‌های مختلف ورزشی فقط تا زمانی که در اوج آمادگی بدنی خود قرار داشته باشند مورد توجه باشگاه‌های بزرگ هستند و می‌تواند قراردادهای چند میلیون دلاری امضاء کنند. اولین کابوس هر ورزشکار حرفه‌ای گرفتار شدن در بند مصدومیت است، پس از آن از دست دادن فرم ایده‌آل بدنی می‌تواند بدترین اتفاق برای یک ورزشکار محسوب شود. همه ما رونالدو فوتبالسیت فوق ستاره‌ی برزیلی را به یاد داریم. وی پس از مصدومیت شدید از سوی باشگاه رئال مادرید ترد شد و برای درمان به کشورش بازگشت.
 
رونالدو خیلی زود با مشکل اضافه وزن مواجه شد و کار به جایی رسید که پس از پایان دوران مصدومیت به اندازه‌ای چاق شده بود که دیگر توان دویدن در زمین فوتبال را هم نداشت.
 
وجود چندین نمونه از این دست موجب شده برخی ورزشکاران حرفه‌ای در رشته‌های مختلف دچار وسواس تناسب اندام شوند و نهایت تلاش خود را برای حفظ آن را به کار ببرند.
 
در ادامه به معرفی 10 ورزشکار با بهترین تناسب اندام می‌پردازیم:

1- اوسین بولت: سریع‌ترین مرد جهان عنوان برترین تناسب اندام در میان دیگر ورزشکاران را هم دارا می‌باشد. دونده جامائیکایی می‌تواند با سرعت 48 کیلومتر در ساعت بدود. او دارای 2 رکورد جهانی تکرار نشدنی در دوی 100 و 200 متر است که به ترتیب 9.58 ثانیه و 19.19 ثانیه هستند. اوسین دارای 8 مدال طلا در 3 مسابقه جهانی است.
 
2- لبرون جیمز: موفق‌ترین بسکتبالیست رقابت‌های NBA و اسطوره باشگاه کاوالیزر با 2 متر و 7 سانت قد و 113 کیلوگرم وزن دارای بهترین تناسب اندام در میان دیگر بسکتبالیست‌های جهان است و در رتبه دوم فهرست ما قرار دارد.او در سال 2013 عنوان بهترین بسکتبالیست سال آمریکای شمالی را به دست آورد.
 
3- کریستیانو رونالدو: مهاجم پرتغالی رئال مادرید یکی از ماهرترین ورزشکاران حال حاضر جهان هم محسوب می‌شود. تناسب اندام رونالدو به اندازه مهارت‌های فردی‌اش شهرت دارد. انتقال 132 میلیون دلاری وی از یونایتد به رئال مادرید باعث شد دومین بازیکن گران‌قیمت تاریخ فوتبال لقب بگیرد. رونالدو علاوه بر فوتبال در عرصه مد هم فعالیت گسترده‌ای دارد و توجه ویژه به تناسب اندام وی هم بی‌ارتباط با این موضوع نیست.
 
4- فلوید مایودر: ثروتمندترین ورزشکار جهان در سال 2014 مشغول فعالیت در رشته سنگین و پرخطر بوکس است به همین دلیل مجبور است به آمادگی جسمانی و تناسب اندام خود توجه ویژه داشته باشد. فلوید درآمد سالانه 105 میلیون دلار دارد و طبیعی است با وسواس زیاد مراقب توان بدنی و آمادگی جسمانی‌اش باشد.
 
5- مایکل فلپس: شناگر آمریکایی با مجموع 22 مدال رنگی در 3 المپیک به اسطوره این رشته ورزشی تبدیل شده است. تعداد مدال‌های طلای فلپس در بازی‌های المپیک به رکورد عجیب 18 رسیده و برای ورزشکاری در این سطح از ورزش حرفه‌ای حفظ تناسب اندام بیش از هر چیز دیگر اهمیت دارد.
 
6- ریچ فرونینگ: ریچ در رشته زیبایی اندام فعالیت می‌کند و تنها ورزشکاری است که 4 مرتبه عنوان با تناسب‌ترین ورزشکار بر روی زمین را کسب کرده است. او قادر است وزنه‌ای 247 کیلویی را بلند کرده و گوی سنگین 136 کیلوگرمی را بالای سر ببرد.
 
7- کالوین جانسون: این ورزشکار آمریکایی قهرمان مسابقات قوی‌ترین مردان جهان است. او به تازگی قراردادی 132 میلیون دلار برای 8 سال با تیم دترویت لاینز امضا کرده و قصد دارد در رقابت‌های سال 2015 چند رکورد جهانی را جابه‌جا کند.
 
8- کوهای اوشیمورا: این ورزشکار ژاپنی در رشته ژیمناستیک هنری فعالیت می‌کند و نخستین ژیمناست چه در قسمت مردان و زنان است که تمام مدال‌های یک دوره از بازی‌های المپیک همین رشته را تصاحب کرده است. او دارای 6 مدال طلا، 3 نقره و 4 برنز در رقابت‌های جهانی است.
 
9- فردریک فان‌لیرد: دوومیدانی‌کار بلژیکی به مرد آهنی رشته خود ملقب شده است. فردریک در مسابقات مردان آهنی هم شرکت کرده و به دلیل آمادگی بالای جسمانی دارای رکورد جهانی نیز می‌باشد. او در رشته‌های شنا، دوچرخه‌سواری و ماراتن عنوان قهرمانی دارد.
 
10- رافائل نادال: تنیسور اسپانیایی طی یک سال گذشته با بدشانسی‌های بسیاری مواجه شد و چند مصدومیت متعدد را پشت سر گذاشت. با این حال هنوز در فهرست ورزشکاران با بهترین تناسب اندام قرار دارد. نادال در 14 گرنداسلم، 15 مسابقه ATP و 27 دوره از رقابت‌های مسترز تنیس به قهرمانی رسیده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار