عاشوری از فعال شدن رسمی سامانه برخورد با متخلفان به دنبال اجرایی شدن کتاب ارزشگذاری نسبی خدمات بخصوص در بخش خصوصی خبر داد.

محمد تقی عاشوری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: به دنبال اجرایی شدن کتاب ارزشگذاری نسبی خدمات سامانه 1690 که سامانه مردمی برای برخورد با تخلفات برای بخش دولتی فعال شد ولی طی جلسه‌های متعددی طی هفته‌ گذشته این سامانه از این پس پاسخگوی تخلفات در بخش خصوصی نیز هست و در صورت صحت شکایات با هر گونه تخلف در خصوص اخذ تعرفه‌های غیرواقعی در این بخش‌ها به شدت و با قاطعیت برخورد می‌شود.

وی گفت: در حال حاضر بر اساس اجرایی شدن کتاب ارزشگذاری نسبی خدمات میزان پرداخت از جیب‌ها در بخش خصوصی از 90 درصد به 80 درصد کاهش یافته است که هر کدام از تعرفه‌های در k های مربوط به خود به اختصار و به طور کامل تعریف شده‌اند.

دکتر عاشوری ادامه داد: طی جلسه‌ای با مسئولین فنی و نمایندگان نظام پزشکی در بیمارستانها و مراکز درمانی خصوصی و همچنین اخذ مجوزهای لازم از سازمان نظام پزشکی و دادستانی در صورتی که هر گونه شکایت مبنی بر دریافت ناعادلانه و یا خارج از تعرفه‌ای از سوی بخش خصوصی گزارش شود در اسرع وقت پزشک متخلف به مراجع قضایی معرفی و برخوردها و اقدامات قاطعانه مربوطه نیز با مرکز درمانی متخلف صورت می‌گیرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار