انتخابات پارلمانی بحرین آغاز شد

انتخابات پارلمانی و شهرداری‌های بحرین امروز شنبه آغاز شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ انتخابات پارلمانی و شهرداری‌های بحرین صبح روز شنبه آغاز شد.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد مردم بحرین امروز شنبه در حالی برای انتخاب نمایندگان پارلمانی خود به پای صندوق های رای رفتند که  شیعیان انتخابات را تحریم کرده اند.

 انتخابات پارلمانی امروز بحرین نخستین انتخابات از زمان آغاز اعتراض های ضد دولتی سال 2011 میلادی در این کشور کوچک حوزه خلیج فارس و متحد آمریکا به شمار می آید.

در مجموع 349.713 نفر برای انتخاب 40 نماینده پارلمانی از میان 266 نامزد به پای صندوق های رای فراخوانده شده اند.

بنا به آمار رسمی از این تعداد نامزد 23 نفر نمایندگان سابق پارلمانی بحرین هستند.

 شیعیان و مخالفان، انتخابات پارلمانی امروز را " نمایشی خنده دار " خوانده اند و شیخ "علی سلمان" رئیس وفاق، مهمترین جنبش مخالف بحرین، خواستار پایان بخشیدن به " انحصار قدرت " سلسله سنی مذهب آل خلیفه شده است و تاکید دارد در غیر این صورت بار دیگر بحرین شاهد " انفجارهای " جدید خشونت آمیز باشد.

دفاتر رای گیری از ساعت هشت بامداد به وقت محلی آغاز به کار کرده اند . به جز انتخابات پارلمانی انتخابات شهرداری ها نیز امروز برگزار می شود.

به موازات مبارزات انتخاباتی نامزدها که اکثر آن ها از اهل تسنن بودند اکثریت شیعه بحرین به طور گسترده بسیج شده اند تا تحریم انتخابات را با موفقیت پیش ببرند.

مخالفان بحرینی همواره " سرکوبگری" در این کشور را محکوم می کنند و برای برپایی "سلطنت مشروطه واقعی" در بحرین مبارزه می کنندو این مخالفان  تصمیم به تحریم انتخابات گرفتند.

چالش اصلی انتخابات بحرین میزان مشارکت مردم است که به اعتقاد شیخ سلمان از 30 درصد تجاوز نخواهد کرد.

دور دوم انتخابات بحرین برای شنبه هفته آینده پیش بینی شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار