دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: در حال حاضر آمار دقیقی از تعداد بیماران ترومایی‌ در کشور در دست نیست که این موضوع یک نقص بزرگ محسوب می‌شود.

محمد تکبیری دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: در ایران به دلیل بالا بودن آمار تصادفات، تعداد بیماران ترومایی نیز بسیار زیاد هستند که این موضوع موجب تحمیل هزینه‌‌های سنگین جانی و مالی قابل توجه به مردم و دولت می‌شود.

وی با بیان اینکه ثبت و گزارش دقیق بیماران از تعداد بیماران ترومایی در کشور در دست نیست که این موضوع یک نقص‌ بزرگ محسوب می‌شود.

تکبیری با اشاره به اینکه عوامل مختلفی در نبود آمار دقیق تعداد بیماران ترومایی در کشور دخیل هستند، یاد آور شد: متاسفانه سیستم ثبت و گزارش دهی بیماری‌ها در کشورمان دچار اشکالاتی است و همین نقیصه‌ موجب می‌شود که موارد بروز تروما به موقع و دقیق گزارش و ثبت نشوند.

وی گفت: با توجه به بالا بودن آمار تصادفات و تعداد بیماران ترومایی در کشور، این مشکل باید از مبدا بررسی شود تا علل واقعی آن مشخص و برطرف شده و در نتیجه‌ جلوی هزینه‌های سنگین بهداشتی و درمانی ناشی از تروما‌ و عوارض آن و همچنین آسیب‌های جانی به وجود آمده گرفته شود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار