معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزارت ورزش وجوانان گفت: با اینکه اعتبارات ما پاسخگوی مسائل و مشکلات ورزش نیست ،با وجود کمبودها سعی کرده ایم نگاه جدیدی به این حوزه داشته باشیم .

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران؛سید مناف هاشمی گفت: اگربه دنبال این هستیم که هر موضوعی در مسیر توسعه قرار بگیرد ، باید راهبردها را پیدا کنیم، مقام معظم رهبری در فرمایشات خود از ورزش به عنوان  مسئله ای اصولی و درجه یک جامعه نام برده اند و من هم صحبتهای خود را با تاکیدات بزرگانمان آغاز کردم، چرا که کلام آنها برای ما دارای ارزش است .
 
 هاشمی در ادامه در خصوص بودجه  ورزش  گفت : تهیه و تدوین لایجه ای جداگانه برای بودجه ی  ورزش عرف نیست، به هر حال بودجه در فصل آن ارائه میشود  و در آن موقع  وزارتخانه ها پیشنهادات خود را بیان می کنند اما گاهی اوقات دولت طرح ها و لوایحی را برای موضوعات کلیدی می دهد.
 
 وی ادامه داد: با تمام کمبود اعتبارات، باید بگویم تخصیص های بسیار خوبی داریم ،یعنی دولت  در شش ماهه نخست سال،  80 درصد بودجه  وزارت ورزش و جوانان را تخصیص داد، اما در حوزه عمرانی اعتبارات از شش ماهه دوم اختصاص داده شد.
 
 سید مناف هاشمی درادامه با بیان اینکه اعتبارات  تخصیصی به وزارت ورزش وجوانان رضایت بخش و پاسخگوی مسائل و مشکلات این وزارتخانه نبوده ونیست توضیح داد : ما سعی کرده ایم نگاه جدیدی به ورزش داشته باشیم  و لایحه  ای دراین ارتباط  از طریق دولت طی چند روز آینده به مجلس می رود در این لایحه 5 و 6 تبصره خوب وجود دارد که ظرفیت خیلی خوبی دراختیار ما قرار می دهند .
 
معاون توسعه وزارت ورزش و جوانان گفت :به عنوان مثال ما می توانیم برخی پروژه های نیمه تمام خود را با تغییر کاربری واگذار کنیم. هم اکنون 3 هزار و  400 پروزه نیمه تمام داریم که با این اقدام  می توانیم قدم بزرگی در جهت توسعه ورزش کشور برداریم .
 
معاون توسعه پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان افزود :براساس این تبصره ها ما می توانیم پروژه های صفر تا 50 درصد پیشرفت فیزیکی را به افراد حقیقی ، حقوقی و شرکتها و نهادها واگذار کنیم تا آنها را تکمیل و درعواید آن ما را شریک کنند یا اینکه این اماکن را از ما بخرند  و ما با پول آن دیگر پروژه های نیمه تمام خود را به اتمام برسانیم.
 
هاشمی گفت: دولت درصدد است تا در لایحه ی سال 94 این تبصره ها دائمی شود ولی با همه این تفاسیر نیازهای ما در حوزه ی ورزش و جوانان برطرف نمی شود ،ورزش باید در سبد خانوارها قرار گیرد و نقش دولت دراین بین پررنگ تر شود، وقتی نیازهای اولیه مردم دارای اولویت است ورزش فراموش می شود .
 
معاون وزیر ورزش وجوانان اهمیت ورزش در جامعه را مورد تاکید قرار داد و افزود :نباید از یاد ببریم که ورزش عاملی مهم درجلوگیری از آسیبهای اجتماعی و بسیاری از بیماری های جسمی و روحی است .وقتی ارزش آنرا از لحاظ فرهنگی ندانیم ،مادامی که جامعه سمت ناهنجاری ها رفت یاد آن خواهیم افتاد که  درآن زمان بهبود شرایط سخت تر خواهد بود.
 
وی در ادامه در خصوص امار  ورزشکاران ایران گفت: واقعیت این است که ما حدود 8 میلیون بیمه شده ورزشی داریم و از این بین تعدادی به صورت واقعی ورزش نمی کنند این آمار 10 درصد جامعه را شامل می شود .
 
هاشمی افزود :یکی از افتخارات ما این خواهد بود که در قالب یک برنامه این آمار را به 50 درصد و روزی یک ساعت ورزش برای افراد برسانیم دراینجاست که نتیجه سلامتی از ورزش را به دست آورده ایم .
 
معاون وزارت ورزش و جوانان  با بیان اینکه ما در برخی از رشته های ورزش  باید افتخارات جامعه  را نیز در نظر بگیریم و بودجه آنها را بر اساس این مقوله تعریف کنیم، اذعان داشت : برهمین اساس  باید اماکن ورزشی که به ورزش قهرمانی ما مربوط می شوند را درحد استانداردها ارتقاء دهیم.
 
وی افزود :ما در بودجه سال 93 پیشنهادات بسیار خوبی تهیه کردیم به این ترتیب که 6 هزار میلیارد تومان بودجه پیشنهادی ما بود که هزار میلیارد تومان برای معارضین ملکی ، حدود 3 هزار میلیارد تومان برای اماکن ورزشی ، هزار میلیارد تومان برای شرکت توسعه وتجهیز اماکن ورزشی به اضافه 500 میلیارد تومان برای فدراسیونها و هیاتهای ورزشی خواستیم.
 
سید مناف هاشمی با اشاره به این نکته که 13 هزار هیات ورزشی در کشور فعالیت می کنند اظهار داشت :فعالیت همه اینها بودجه  می خواهد که امیدواریم بودجه سال آینده نسبت به سال 93 دو یا سه برابر شود تا در طی یک برنامه یعنی درطول سه سالی که در خدمت وزارت ورزش هستیم بتوانیم به اهداف خود برسیم.
 
معاون وزیرهمچنین در این گفت و گو به نکاتی پیرامون حوزه ی جوانان پرداخت  و گفت :بحث جوانان ،یحث مهمی است من کارشناس این حوزه نیستم اما در مدت زمان حضورم در این وزارتخانه این موضوع را لمس کرده ام که به دلیل جذابیت های ورزش موضوع جوانان تا اندازه ای مغفول مانده است .
 
وی افزود :این مشکلات به قبل از دولت یازدهم یعنی از زمان تاسیس سازمان ونهادی برای جوانان باز می گردد که سه مشکل عمده در حوزه جوانان وجود دارد که یکی از آنها عدم توجه به بودجه بخش جوانان است .
 
هاشمی مشکل دوم را مشکلات ساختاری حوزه جوانان عنوان کرد وگفت : از سال 1340  سازمان جوانان  تحت عناوین گوناگون با ساحتارهای متفاوت تغییرات بسیاری داشته است .پس یکی از بحثهای جدی همین بلاتکلیفی درساختار حوزه جوانان است .
 
وی ادامه داد :مشکل سوم این است که موضوع جوانان برون حوزه ای است یعنی هر کدام از بحثهایی نظیر مسکن ازدواج و اشتغال جوان به  یک سازمان و یک  نهاد خاص مربوط میشود.
 
او در پایان اظهار داشت: اگر دولت پیشنهاد مشخص خود را برای ساختار حوزه جوان ارائه دهد و در هریک از سازمانها ما این ساختار تعریف شده را ببینیم  می توانیم اقدامات اساسی دراین خصوص انجام دهیم.


انتهای پیام/
برچسب ها: مناف ، هاشمی ، اعتبار ، تخصیص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار