امروز شنبه یکم آذر 1393 هجری شمسی برابر با 28 محرم 1436 هجری قمری و 22 نوامبر 2014 میلادی است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، 58 سال پیش در چنین روزی در مسابقات دو و میدانی دوستانه بین تیم‌های ایران و ایتالیا ضیاء‌کمانه در ماده پرش ارتفاع با پرشی معادل 1 متر و 94 سانتی متر توانست رکورد ایران را به میزان یک سانتی متر افزایش دهد و اول شود.
 
همچنین58 سال پیش در چنین روزی در مسابقات کشتی آزاد انتخابی ملبورن استرالیا امام علی حبیبی، توفیق جهان‌بخت قهرمان جهان را در مدت یک دقیقه و 30 ثانیه ضربه فنی کرد و برای شرکت در مسابقات المپیک انتخاب شد.
 
 54 سال پیش در چنین روزی مسابقات شطرنج قهرمانی ایران به پایان رسید و لاله زاریان‌ از تبریز اول و کیهان از تهران دوم شد.
 
48 سال پیش در چنین روزی در یک مسابقه دوستانه فوتبال، تیم‌های تراناوا چک و اسلواکی‌ و تیم تهران برابر هم قرار گرفتند و تیم تهران موفق شد با نتیجه 2 بر صفر تیم تراناوا‌ را در ورزشگاه امجدیه تهران شکست دهد این مسابقه در برابر 20 هزار تماشاگر‌ به داوری داوود حیدری برگزار شد در تیم تهران عزیز‌ اصلی، حسن حبیبی، محمد رنجبر، مصطفی عرب، حسین فرزامی، طالبی، علی جباری، حمید شیرزادگان، همایون بهزادی و اکبر افتخاری حضور داشتند گل‌های این دیدار را افتخاری در دقیقه 24 و جباری در دقیقه 60 برای تیم تهران زد.
 
43 سال پیش در چنین روزی در مسابقه بوکس قهرمانی جهان در دسته سنگین وزن محمدعلی بوکسور سیاه پوست و سلیمان آمریکایی برابر هم‌وطن خود ماتیس‌ قرار گرفت و او را در دور دوازدهم با امتیاز شکست داد این مسابقه در شهر هیوشن‌ آمریکا برگزار شد.
 
 42 سال پیش در چنین روزی منصور برزگر کشتی گیر برجسته ایران به عنوان قهرمان مسابقات کشتی بین‌اللمی جام مدوند‌ دست یافت. او مدال طلای این وزن یعنی 74 کیلو گرم به دست آورد. برزگر چهار سال پیش از آن نخستین بار در مسابقات کشتی بین المللی جام تانزاس قهرمان شده بود. او در مسابقات مونیخ به عضویت تیم ملی ایران درآمد. در این دور از مسابقات جام مدوید با 5 پیروزی پیاپی او عنوان قهرمانی وزن 74 کیلوگرم را به دست آورد.

همچنین 42 سال پیش در چنین روزی در یک مسابقه دوستانه فوتبال تیم فوتبال ارتش شوروی در برابر تیم فوتبال ارتش ایران قرار گرفت و با نتیجه یک بر صفر تیم ارتش ایران را شکست داد.
 
این مسابقه در ورزشگاه امجدیه و در حضور 5 هزار تماشاگر برگزار شد.
 
در تیم فوتبال ارتش ایران فرامرز ظلی، حسین کازرانی، حسین حبیبی، مجید حلوایی، مهدی لواسانی، مصطفی عرب، مهدی مناجاتی، پرویز میرزا حسن، پرویز شریعتمداری، پرویز قلیچ‌خانی و شرفی حضور داشتند.
 
در سال 1956 در چنین روزی شانزدهمین دوره بازیهای المپیک تابستانی در شهر ملبورن استرالیا آغاز شد. در این دوره از مسابقات 3314 ورزشکار از 72 کشور در 17 رشته به رقابت پرداختند. کاروان ورزشی ایران در این دور با 17 ورزشکار در رشته‌های دو و میدانی، وزنه برداری و کشتی شرکت کرد.

در سال 1976 در چنین روزی تورس هافبک دفاعی اسبق تیم ملی فوتبال آلمان متولد شد. وی که به فرارهای انفجاری و شوت‌های قدرتمند مشهور بود در رده باشگاهی طی سال‌های 1994 تا 2012 در تیم‌های گوناگونی بازی کرده است.  تورس طی سال‌های 2001 و 2009 در 79 بازی برای تیم ملی آلمان 10گل زد.
 
در سال 1370 در چنین روزی تیم فوتبال استقلال ایران در بازی برگشت در مرحله انتخابی رقابت‌های جام قهرمانی باشگاه‌های آسیا مقابل یمن 5 بر صفر برنده شد.
 
در سال 1980 در چنین روزی در یک دیدار دوستانه فوتبال که از سوی سازمان یونیسف برای کمک به کودکان فقیر جهان ترتیب داده شده بود تیم بارسلونا اسپانیا در مقابل تیم منتخب جهان با نتیجه 3 بر 2 به برتری رسید.

در سال 1362 در چنین روزی مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌ها و دسته‌جات آزاد تهران یادبود شهدای گمنام که با شرکت 73 تیم آغاز شده بود با قهرمانی تیم پاس به پایان رسید و تیم‌های شیشه و گاز و نیروی دریایی به ترتیب دوم و سوم شدند.
 
در سال 1376 در چنین روزی تیم ملی فوتبال ایران در دیدار رفت مرحله حذفی انتخابی جام جهانی 98 فرانسه مقابل استرالیا به تساوی 1-1 رسید. در این بازی که با حضور 100 هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادی تهران انجام شد خداداد عزیزی گلزن تیم کشورمان بود.

انتهای پیام/
برچسب ها: تیم ، ملبورن ، منصور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار